Browsing Raporlar / Reports by Subject "Education"
Now showing items 21-34 of 34
-
Öğrenciler ve Eğitime Erişim-Eğitim İzleme Raporu 2019
(Eğitim Reformu Girişimi (ERG) Eğitim Gözlem Evi, 2019) -
Öğrenme Ortamları Arka Plan Raporu
(Eğitim Reformu Girişimi, 2015)Bu raporda Türkiye’de eğitim ortamlarına ilişkin gelişmeler değerlendirilecektir. Her yıl zamanlarının büyük bir bölümünü okulda geçiren öğrencilerin, öğrenmek ve gelişmek için akademik desteğe olduğu kadar, güvenli ve ... -
Öğretmenler-Eğitim İzleme Raporu 2019
(Eğitim Reformu Girişimi (ERG) Eğitim Gözlem Evi, 2019)Son yıllarda öğretmenleri ilgilendiren pek çok gelişme üst politika belgelerinde yer buldu. Haziran 2017’de yayımlanan Öğretmen Strateji Belgesi 2017-2023 (ÖSB) ile Ekim 2018’de yayımlanan 2023 Eğitim Vizyonu sözü edilen ... -
PEKİN+5: Birleşmiş Milletler'de Kadının İnsan Hakları Ve Türkiye'nin Taahhütleri
(Kadının İnsan Hakları Projesi (KİHP) – NEW WAYS (Yeni Çözümler) Vakfı, 2011-12)Haziran 2000’de New York’taki Birleşmiş Milletler (BM) merkezi 180 hükümet heyetiyle iki binden fazla bağımsız kadın örgütünü ağırladı. Bu büyük uluslararası toplantının amacı, hükümetlerin, 1995’te Pekin’de toplanan 4. ... -
PISA 2018 Türkiye Ön Raporu
(Millî Eğitim Bakanlığı, 2018)Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA), Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından geliştirilen ve uluslararası ölçekte uygulanan bir izleme çalışmasıdır. Her üç yılda bir uygulanan PISA’nın temel ... -
Pısa 2015: Genel Bulgular Ve Eğilimler
(Eğitim Reformu Girişimi, 2017)PISA, OECD (Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü) tarafından 2000 yılından bu yana üç yılda bir uygulanan uluslararası bir değerlendirme sistemidir. PISA’da, 15 yaşında olan ve eğitime devam eden çocukların fen, ... -
Şartlı Nakit Transferi Programı
(Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü, 2005)Şartlı Nakit transferi (ŞNT), yoksulluk nedeniyle okul çağındaki çocuklarını okula gönderemeyen veya okuldan almak zorunda kalan ailelere çocukların okula devam etmeleri şartıyla; 0–6 yaş arasında olan okul öncesi çocuklarını ... -
TALIS 2018 Sonuçları ve Türkiye Üzerine Değerlendirmeler
(Türk Eğitim Derneği (TED), 2019)Türk Eğitim Derneği, eğitim alanındaki gelişmeleri takip ederek, eğitim sistemimizin sorunları ve çözümleri üzerine çalışmalar yaparak, Türkiye’de eğitim politikaları oluşturulmasına veriye dayalı ve yapıcı katkılar sa ... -
Toplumsal Cinsiyet Eşitliğine Duyarlı Okul Standartlarının Yaygınlaştırılması
(Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü, 2016)Proje ile toplumsal cinsiyete duyarlı okul standartlarının geliştirilmesi ve uygulamaların ülke genelinde yaygınlaştırılması amaçlanmaktadır. -
Türkiye CEDAW Sivil Toplum Yürütme Kurulunun BM Kadınlara Karşı Her Türlü Ayrımcılığın Ortadan Kaldırılması Komitesi’ne Sunduğu 8. Periyodik Dönem Gölge Raporu
(CEDAW Sivil Toplum Yürütme Kurulu, 2021) -
Türkiye'de Erken Çocukluk Bakımı ve Okul Öncesi Eğitime Katılım
(Eğitim Reformu Girişimi (ERG), 2017-11)Eğitim Reformu Girişimi (ERG), çocuğun ve toplumun gelişimi için eğitimde yapısal dönüşüme nitelikli veri, yapıcı diyalog ve farklı görüşlerden ortak akıl oluşturarak katkı yapan bağımsız ve kar amacı gütmeyen bir girişimdir. ... -
Türkiye'de Öğrenci Başarısında Eşitsizliğin Belirleyicileri
(Eğitim Reformu Girişimi (ERG), 2009-02) -
Türkiye'de ve Dünyada Kadın Haklarının Elde Edilişi
(İstanbul Teknik Üniversitesi BMT-KAAĞ, 2013-12) -
Yükseköğretime Bakış: 2017 İzleme ve Değerlendirme Raporu
(Eğitim-Bir-Sen Yayınları: 77, 2017-06)