Öğrenme Ortamları Arka Plan Raporu
Abstract
Bu raporda Türkiye’de eğitim ortamlarına ilişkin gelişmeler değerlendirilecektir. Her yıl zamanlarının
büyük bir bölümünü okulda geçiren öğrencilerin, öğrenmek ve gelişmek için akademik desteğe
olduğu kadar, güvenli ve donanımlı öğrenme ortamlarına da gereksinimleri vardır. Okullarda
çocukların erişim sağlayabildiği olanakların, iyi olma hallerine doğrudan etkisi vardır. Bunun nedeni,
çocuğun iyi olma halini belirleyen etmenlerin başında içinde bulunduğu ortamların gelmesidir. Ayrıca
bu ortamlardaki olanakların çocuğa ne kadar destek sağladığı ve çocuğun refahını ne kadar yükselttiği
önemlidir. Öğrenme ortamları içinde çocukların gereksinim duydukları olanaklara erişebilmeleri ve bu
olanakların uygulamada çocuğa fayda sağlaması kilit değerdedir.
Bu bölümde öğrenme ortamlarına ilişkin bütüncül bir bakış açısı sunmak adına öncelikle son
dönemde yayımlanan üst politika belgelerinde eğitim ortamlarına ilişkin nasıl değişiklikler
planlandığına göz atılacaktır. Daha sonra, okulların altyapısı ve niteliğine ilişkin sayısal bilgilerin yanı
sıra okulların fiziksel koşulları, okullarda fiziksel güvenlik, rehberlik ve psikolojik danışmanlık ile
beslenme gibi konular öğrencinin iyi olma hali çerçevesinde güncel bilgiler ve veriler kullanılarak ele
alınacaktır. Yaygın eğitim ve hayat boyu öğrenme, FATİH Projesi ve Eğitim Bilişim Ağı (EBA) gibi
konular ise veri ve alan sınırlılığı ve alt bölüm öncelikleri göz önüne alınarak bu bölüme dahil
edilmemiştir.