TALIS 2018 Sonuçları ve Türkiye Üzerine Değerlendirmeler
Abstract
Türk Eğitim Derneği, eğitim alanındaki gelişmeleri takip ederek, eğitim sistemimizin sorunları ve çözümleri
üzerine çalışmalar yaparak, Türkiye’de eğitim politikaları oluşturulmasına veriye dayalı ve yapıcı katkılar
sağlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, uluslararası alanda yapılan araştırmaları izlemeye, Türkiye’ye
ilişkin verileri analiz etmeye ve bulguları değerlendirerek kamuoyunun ve paydaşların bilgisine sunmaya
devam ediyoruz.
Düşünce kuruluşumuz TEDMEM, OECD tarafından 48 ülke ve ekonominin katılımıyla gerçekleştirilen,
öğretmen ve okul müdürlerine odaklanan TALIS 2018 (Uluslararası Öğretme ve Öğrenme Anketi)
uygulamasının Türkiye ile ilgili öne çıkan bulgularını ve bu bulgulara dayalı politika önerilerini, Türkiye’ye
ilişkin değerlendirmelerle birlikte rapor haline getirdi. TALIS 2018 Sonuçları ve Türkiye Üzerine
Değerlendirmeler adlı raporumuz, pek çok ülkede uygulanan eğitim politikalarının yansımalarını,
öğretmenlerin ve okul müdürlerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin algılarını öğretmenlerin ve okul
müdürlerinin gözünden ele almaktadır.
Bu çalışmada, TALIS 2018 kapsamında öğretmen ve okul müdürlerinin öğretme ve öğrenme süreç ve
ortamı, çalışma koşulları ve mesleki performanslarına ilişkin veriler Türkiye özelinde incelenmiştir. Türkiye
için öne çıkan bulgu, değerlendirme ve önerilerin; eğitim öğretim ortamlarının ve süreçlerinin iyileştirilmesi,
öğretmenlerin çalışma ortam, koşul ve mesleki yeterliklerinin geliştirilmesi, öğretmen ve okul müdürlerinin
güçlendirilmesi için veriye dayalı bir anlayış ve kavrayışın oluşturulmasına katkı sağlaması beklenmektedir.
TALIS 2018 Sonuçları ve Türkiye Üzerine Değerlendirmeler adlı çalışmamızın, eğitim öğretimin
geliştirilmesine, öğretmenlerin ve okul müdürlerinin güçlendirilmesine yönelik çalışmalar ve politikalar için
yol gösterici olmasını umarız.