Herkes İçin Eğitim (EFA) Küresel İzleme Raporu
Özet
Bu rapor öğrenme fırsatları hakkındadır. Raporun başlıca amacı, eğitimle ilgili avantajların
çocuklar, gençler ve yetişkinler için hangi ölçüde genişletildiği ve iki yıl önce, Nisan 2000’de
Dakar’daki Dünya Eğitim Forumu’nda (WEF) verilen sözlerin yerine getirilip getirilmediğini
değerlendirmektir. Rapor, dünyada, Herkes İçin Eğitim’e (EFA) 2015’e kadar ulaşma
konusunda işlerin yolunda olup olmadığı sorusuna geçici bir yanıt sunmaktadır.
Dünya Eğitim Forum’u (WEF) (2000), gerekli, kazanılabilir, düşük maliyetli ve güçlü
uluslararası taahhütler ile çözüm sunan altı adet “Herkes İçin Eğitim (EFA)” hedefinde karar
kıldı. Dakar Eylem Çerçevesi ( DFA) , 2015’e kadar ilkokul çağındaki bütün çocukların makul
bir kalitede parasız eğitim alacaklarını ve eğitimdeki cinsiyet eşitsizliklerinin ortadan
kaldırılacağını beyan etti. Yetişkinlerde okuma-yazma bilmeyenlerin oranı yarı yarıya
azaltılacak, okul öncesi çocuk bakımı ve gençler ile yetişkinler için eğitim ve öğrenme
fırsatları büyük oranda artırılacak ve eğitimde kalite tüm yönleriyle geliştirilecektir. Aynı yıl,
Binyıllık Kalkınma Hedefleri ( MDG), bunlardan ikisinin (Evrensel Temel Eğitimi (UPE) ve ilk ve
ortaöğretimdeki cinsiyet eşitsizliklerinin giderilmesi) aşırı yoksulluğun giderilmesi için önemli
olarak tanımlanmasına karar verdi.