Show simple item record

dc.contributor.authorUNESCO
dc.date.accessioned2021-03-11T12:59:25Z
dc.date.available2021-03-11T12:59:25Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.urihttp://localhost:6060/xmlui/handle/1/1347
dc.description.abstractBu rapor öğrenme fırsatları hakkındadır. Raporun başlıca amacı, eğitimle ilgili avantajların çocuklar, gençler ve yetişkinler için hangi ölçüde genişletildiği ve iki yıl önce, Nisan 2000’de Dakar’daki Dünya Eğitim Forumu’nda (WEF) verilen sözlerin yerine getirilip getirilmediğini değerlendirmektir. Rapor, dünyada, Herkes İçin Eğitim’e (EFA) 2015’e kadar ulaşma konusunda işlerin yolunda olup olmadığı sorusuna geçici bir yanıt sunmaktadır. Dünya Eğitim Forum’u (WEF) (2000), gerekli, kazanılabilir, düşük maliyetli ve güçlü uluslararası taahhütler ile çözüm sunan altı adet “Herkes İçin Eğitim (EFA)” hedefinde karar kıldı. Dakar Eylem Çerçevesi ( DFA) , 2015’e kadar ilkokul çağındaki bütün çocukların makul bir kalitede parasız eğitim alacaklarını ve eğitimdeki cinsiyet eşitsizliklerinin ortadan kaldırılacağını beyan etti. Yetişkinlerde okuma-yazma bilmeyenlerin oranı yarı yarıya azaltılacak, okul öncesi çocuk bakımı ve gençler ile yetişkinler için eğitim ve öğrenme fırsatları büyük oranda artırılacak ve eğitimde kalite tüm yönleriyle geliştirilecektir. Aynı yıl, Binyıllık Kalkınma Hedefleri ( MDG), bunlardan ikisinin (Evrensel Temel Eğitimi (UPE) ve ilk ve ortaöğretimdeki cinsiyet eşitsizliklerinin giderilmesi) aşırı yoksulluğun giderilmesi için önemli olarak tanımlanmasına karar verdi.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherUnited Nationsen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectEducation righten_US
dc.titleHerkes İçin Eğitim (EFA) Küresel İzleme Raporuen_US
dc.title.alternativeDünya Rayında mı?en_US
dc.typeBirleşmiş Milletler Raporuen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record