Search
Now showing items 1-10 of 10
Yuva Derneği 2018 Faaliyet Raporu
(Yuva Derneği, 2019)
Yuva Derneği, 2010 yılında Türkiye’de ve dünyada yaşanan çevresel sorunlar ile yoksulluk
ve eğitim gibi sosyal meselelere bütüncül ve sürdürülebilir çözümler üretmek için
kuruldu. YUVA olarak yetişkinlerin ve gençlerin yaşam boyu öğrenme yoluyla...
Yuva Derneği 2015 Faaliyet Raporu
(Yuva Derneği, 2015)
sürdürülebilir yaşam tarzlarının
yaygınlaşması, yoksulluğun azaltılması ve
demokratikleşme odaklı faaliyetler yürütüyor, katılımcı eğitim yöntemlerini destekliyoruz....
Avrupa Birliği Temel Haklar Bildirgesi
(Avrupa Komisyonu, 2015)
olmamalıdır. Akademik özgürlüğe saygı
gösterilmelidir.
Madde 14 Eğitim hakkı
1. Herkes, eğitim görme ve mesleki ve sürekli eğitimden yararlanma hakkına sahiptir.
2. Bu hak, serbest zorunlu eğitim görme olasılığını da içerir.
3. Demokratik ilkelere ve ailelerin...
çocuklarının kendi dini, felsefi ve eğitim konusundaki inançlarına uygun olarak eğitim ve öğretim görmelerini sağlama hakkına saygı gösterilerek eğitim kurumları tesis etme özgürlüğüne, bu özgürlük ve hakkın kullanılmasına ilişkin ulusal mevzuata uygun olarak...
çocuklarının kendi dini, felsefi ve eğitim konusundaki inançlarına uygun olarak eğitim ve öğretim görmelerini sağlama hakkına saygı gösterilerek eğitim kurumları tesis etme özgürlüğüne, bu özgürlük ve hakkın kullanılmasına ilişkin ulusal mevzuata uygun olarak...
Kadınlara Yönelik Her Türlü Ayrımcılığın Önlenmesi Komitesi Genel Tavsiye Kararları (1986-2013)
(CEDAW, 2013)
,
Tüm taraf Devletleri, kadınların sosyal eşitliği ilkesinin tam olarak işlerlik kazanmasını
engelleyen önyargıların ve mevcut uygulamaların ortadan kaldırılmasına yardımcı olmak üzere,
etkin olarak eğitim ve kamu bilgilendirme programları başlatmaya...
gerektiğine halen ihtiyaç duyulduğunu gösterdiğini kaydederek, Sözleşmenin 4 (1). Maddesini göz önünde bulundurarak, Taraf Devletlerin kadınların eğitim, ekonomi, siyaset ve işgücü piyasasıyla bütünleşmelerini sağlamak üzere pozitif eylem, tercihli muamele...
gerektiğine halen ihtiyaç duyulduğunu gösterdiğini kaydederek, Sözleşmenin 4 (1). Maddesini göz önünde bulundurarak, Taraf Devletlerin kadınların eğitim, ekonomi, siyaset ve işgücü piyasasıyla bütünleşmelerini sağlamak üzere pozitif eylem, tercihli muamele...
Cinsel Yönelim veya Cinsiyet Kimliği Temelli Ayrımcılıkla Mücadele
(Avrupa Konseyi Yayıncılık, 2011)
bütün alanlarında
hukuken tanınmasını tam güvence altına almak için uygun önlemleri almalıdırlar.
Bununla birlikte üye devletler, yeri geldiğinde, eğitim ya da iş sertifikası gibi temel
belgelerdeki ilgili değişikliklerin ve uygun düşen tasdiklerin...
. Eğitim 31. Üye devletler, çocuğun yüksek yararını sonuna kadar dikkate alarak, eğitim hakkının etkili şekilde ve cinsel yönelim veya cinsiyet kimliği nedeniyle ayrımcılık yapılmaksızın kullanılabilmesini sağlamak için, eğitim personeline ve öğrencilere...
. Eğitim 31. Üye devletler, çocuğun yüksek yararını sonuna kadar dikkate alarak, eğitim hakkının etkili şekilde ve cinsel yönelim veya cinsiyet kimliği nedeniyle ayrımcılık yapılmaksızın kullanılabilmesini sağlamak için, eğitim personeline ve öğrencilere...
Mültecilerin Statüsü Hakkında Sözleşme
(Birleşmiş Milletler, 2015)
. Madde
Taraf Devletler, ülkelerindeki mültecilere, dini vecibelerini yerine getirme hürriyeti
ve çocuklarõnõn dini eğitim hürriyeti bakõmõndan, en az vatandaşlara uyguladõklarõ
muamele kadar uygun muamele uygulayacaklarõdõr.
5. Madde
Bu Sözleşme...
uygulanandan daha az olmayacak biçimde, mümkün olduğu kadar müsait bir muamele sağlayacaklardõr. 22. Madde 1. Taraf Devletler, mültecilere, temel eğitim konusunda, vatandaşlarõna uyguladõklarõ muamelenin aynõsõnõ uygulayacaklardõr. 2. Taraf Devletler...
uygulanandan daha az olmayacak biçimde, mümkün olduğu kadar müsait bir muamele sağlayacaklardõr. 22. Madde 1. Taraf Devletler, mültecilere, temel eğitim konusunda, vatandaşlarõna uyguladõklarõ muamelenin aynõsõnõ uygulayacaklardõr. 2. Taraf Devletler...
Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi
(Council of Europe, 2010-06)
olarak kullanılmasını düzenlemek veya vergilerin ya da başka
katkıların veya para cezalarının ödenmesini sağlamak için gerekli
gördükleri yasaları uygulama konusunda sahip oldukları hakka halel
getirmez.
28 29
MADDE 2 MADDE 5
Eğitim hakkı Sözleşme ile...
bağlantı Hiç kimse eğitim hakkından yoksun bırakılamaz. Devlet, eğitim ve Yüksek Sözleşmeci Taraflar, bu Protokol’ün 1, 2, 3 ve 4. maddelerini öğretim alanında yükleneceği görevlerin yerine getirilmesinde, ana Sözleşme’ye ek maddeler olarak kabul ederler...
bağlantı Hiç kimse eğitim hakkından yoksun bırakılamaz. Devlet, eğitim ve Yüksek Sözleşmeci Taraflar, bu Protokol’ün 1, 2, 3 ve 4. maddelerini öğretim alanında yükleneceği görevlerin yerine getirilmesinde, ana Sözleşme’ye ek maddeler olarak kabul ederler...
TALPIS/ITALYA DAVASI (Başvuru no. 41237/14)
(Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi, 2017-03-02)
), ailesinden bir kimseye, birlikte yaşadığı kimseye ya
da sorumluluğu altındaki bir kimseye ya da eğitim, bakım, gözetim ya da bir
meslek ya da sanatın uygulanması amacıyla kendisine emanet edilen bir
kimseye kötü muamelede bulunan kişiler 2 ilâ 6...
üzere, şiddet mağduru kadınlara derhal koruma sağlamak; ücretsiz hukuki yardım, psikososyal destek, tazminat talepleri de dâhil olmak üzere yeterli çareler üretmek; c) Özellikle kolluk kuvvetleri, yargı personeli ve sağlık, sosyal ve eğitim...
üzere, şiddet mağduru kadınlara derhal koruma sağlamak; ücretsiz hukuki yardım, psikososyal destek, tazminat talepleri de dâhil olmak üzere yeterli çareler üretmek; c) Özellikle kolluk kuvvetleri, yargı personeli ve sağlık, sosyal ve eğitim...
P. VE S.-POLONYA DAVASI
(Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi, 2012-10-30)
sahibini,
kendisinin Katolik kilisesine bağlı bekar bir annenin yanına yerleştirilmesi
için onun adına mahkemeye bir başvuruda bulunacağı konusunda
bilgilendirmiştir.
31. Bir psikolog ve eğitim uzmanı, ilk başvuru sahibi ile konuşmuştur.
Aralarında...
L.E. / YUNANİSTAN DAVASI (Başvuru no 71545/12) KARAR
(Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi, 2016-01-21)
ulusal eşgüdümün kurulması veya güçlendirilmesi
için tedbirler alır.
2. Her bir Taraf, insan ticaretinin önlenmesi için araştırma, bilgilendirme,
bilinçlendirme ve eğitim kampanyaları, sosyal ve ekonomik girişimler ve eğitim
programları yoluyla...