xmlui.ArtifactBrowser.ConfigurableBrowse.title.metadata.type
Now showing items 41-60 of 102
-
İstatistik Okuryazarlığı
(Türkiye İstatistik Kurumu, 2023)Bu kitap ile elde edilecek istatistiksel okuryazarlık becerileri, kişilerin istatistiklerle ilgili temel kavramları anlayarak, istatistiksel kanıtların kullanıldığı tartışmaları kolaylıkla kavramalarını ve bu tartışmalara ... -
İşkence ve Kötü Muameleye Karşı Ulusal Önleme Mekanizması 2018 Yılı Raporu
(Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu, 2019)Bu rapor, Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu tarafından Türkiye’de kişilerin özgürlüğünden mahrum bırakıldığı veya koruma altına alındığı yerlerin durumlarının ortaya konulması, bu merkezlerde insan haklarına ve ... -
Kadın Hakları Sempozyumu Bildiriler Kitabı
(Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu, 2022) -
Kadın Hakları ve Yerel Yönetimler
(T.C. İçişleri Bakanlığı Araştırma ve Etütler Merkezi (AREM), 2008) -
Kadın ve LGBTİ+ Bireylerin Yazılı Basındaki Yeri
(Kadir Has Üniversitesi Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Çalışmaları Araştırma Merkezi, 2016) -
Kadına Yönelik Şiddetin Önlenmesinde Mevzuattaki ve Uygulamadaki Noksanlıkların Tespitine İlişkin Komisyon Raporu
(TBMM Kadın Erkek Fırsat Eşitliği Komisyonu, 2010) -
Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele 2022 Yılı Faaliyet Planı
(T.C. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, 2022) -
Kadına Yönelik Şiddetle Mücadele IV. Ulusal Eylem Planı (2021-2025)
(Türkiye Cumhuriyeti Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, 2021)Günümüzün en yaygın insan hakları ihlallerinden biri olan kadına yönelik şiddet; kadınlara fiziksel, cinsel, psikolojik veya ekonomik zarar veya ıstırapla sonuçlanan ya da sonuçlanması muhtemel bir ayrımcılık biçimi ... -
Mülteci Hakları Koordinasyonu Geri Göndermeme İlkesi Hakkında Tutum Belgesi
(Mülteci Hakları Koordinasyonu, 2016-10-03) -
Nefret Söylemi ve Yabancı Düşmanlığı ile Mücadele Bağlamında Ayrımcılık Yasağı İlkesi ve Eşitlik Kurumlarının Rolü
(Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu, 2023)Bu rapor, mezkûr Kanun hükümleri doğrultusun da, nefret söylemi ve yabancı düşmanlığı ile bu kavramların insan hakları bağlamında değerlendi rilmesi, bunlarla mücadelede eşitlik kurumlarının üstelenebileceği roller ... -
Ocak 2020 Bülten
(T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, 2020) -
On Birinci Kalkınma Planı (2019-2023) İşgücü Piyasası Ve Genç İstihdamı Özel İhtisas Komisyonu Raporu
(T.C. Kalkınma Bakanlığı, 2018) -
Parti Program ve Tüzüklerinin Feminist Perspektiften Değerlendirilmesi
(Kadın Koalisyonu, 2015)Bu çalışma Ka.Der Ankara İnceleme Komitesi tarafından 2011 yılında yapılmış ve çalışma çıktıları “Siyasi Parti Belgelerine Toplumsal Cinsiyet Üzerinden Bakmak” başlığıyla raporlaştırılmıştır. Kadın Koalisyonu Seçim İzleme ... -
PISA 2018 Türkiye Ön Raporu
(Millî Eğitim Bakanlığı, 2018)Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA), Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından geliştirilen ve uluslararası ölçekte uygulanan bir izleme çalışmasıdır. Her üç yılda bir uygulanan PISA’nın temel ... -
PISA 2022 Türkiye Raporu
(Milli Eğitim Bakanlığı, 2023) -
Sağlık Çalışanları Kılavuzu Aile İçi Şiddetle Mücadele Projesi
(Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti, 2016)Aile İçi Şiddetle Mücadele İçin Kadın Sığınmaevleri Projesi, kısa adıyla Aile İçi Şiddetle Mücadele Projesi 27 Aralık 2013 tarihinde başlamıştır ve 27 Aralık 2016 tarihinde tamamlanacaktır. Projenin ana yararlanıcısı Aile ... -
Sosyal Bakım Hizmetlerine Kamu Yatırımının İstihdam, Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Yoksulluğa Etkileri: Türkiye Örneği
(İstanbul Teknik Üniversitesi, Bilim, Mühendislik ve Teknolojide Kadın Araştırmaları ve Uygulamaları Merkezi (İTÜ BMT-KAUM), 2015)İstanbul Teknik Üniversitesi ve Levy Ekonomi Enstitüsü tarafından gerçekleştirilen bu rapora Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO), Bileşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) ve Birleşmiş Milletler Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ... -
STEM Eğitimi Öğretmen El Kitabı
(Millî Eğitim Bakanlığı, 2017)Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK) tarafından 2017 yılında 42.207 öğretmenimize yönelik gerçekleştirilen “Küresel STEM Yaklaşımları” araştırmasının sonucunda, öğretmenlerimiz STEM etkinlikleriyle ...