STEM Eğitimi Öğretmen El Kitabı
View/ Open
Author
MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK) tarafından 2017
yılında 42.207 öğretmenimize yönelik gerçekleştirilen “Küresel STEM Yaklaşımları”
araştırmasının sonucunda, öğretmenlerimiz STEM etkinlikleriyle ders işlemenin
faydalı olduğunu (%85,4), bu etkinliklerin öğrencilerin derse ilgisini (%88,3) ve
başarısını (%84,4) arttırdığını belirtmişler, derslerde öğrencilerimizin STEM
etkinlikleri kapsamında tasarım yapmalarının (%90,9) öğrenci başarısını arttırdığını
vurgulamışlardır. Ayrıca, gerçekleştirilen saha ziyaretlerinde, öğretmenlerimiz STEM
etkinliklerini derslerinde uygulamak istediklerini ancak bu etkinliklerin okul ve sınıf
ortamında nasıl uygulanılması gerektiği hakkında rehber bir dökümana ihtiyaç
duyduklarının altını çizmişlerdir.
Bu ihtiyaçtan hareketle, siz değerli öğretmenlerimizin istifadesine sunulmak üzere
hazırlanan bu STEM Eğitimi Öğretmen El Kitabında öncelikle STEM eğitiminin
kısaca tanımı yapılmış olup, STEM yaklaşımının okul ve sınıf ortamında nasıl
uygulanabileceği basit ve adım adım açıklanmıştır.
El kitabında ayrıca; STEM uygulamalarının pedagojik bir temele oturtulması
amacıyla, Projeye Dayalı Öğrenme modeli önerisinde bulunulmuş, İl Millî
Eğitim Müdürlüklerimiz tarafından hayata geçirilen STEM Merkezi, STEM Sınıfı,
STEM Atölyesi v.b. gibi STEM öğrenme ortamlarının oluşturulması için esnek
ve aktif öğrenme ortamlarının nasıl oluşturulabileceği de belirtilmiştir.
Bu el kitabı, okullarımızda STEM uygulamaları yapmakta olan veya STEM
etkinlikleri planlayan bütün idareci ve öğretmenlerimize çerçeve, rehber ve öneri
niteliği taşımaktadır.