Avrupa'daki öğretmenler: Kariyer, gelişim ve refah. Eurydice Raporu.
View/ Open
Avrupa'daki öğretmenler: Kariyer, gelişim ve refah. Eurydice Raporu.
Author
European Commission
EACEA
Eurydice
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bu rapor, Avrupa'daki ortaokul öğretmenlerinin (ISCED 2) profesyonel yaşamlarının temel yönlerini analiz etmektedir. Ulusal politikalar ve mevzuattan elde edilen nitel Eurydice verilerine ve öğretmen ve okul müdürlerinin uygulamaları ve algılarına ilişkin Uluslararası Öğretme ve Öğrenme Araştırması'ndan (TALIS) alınan nicel verilere dayanmaktadır. Bu iki veri kaynağını birbirine bağlayan analiz, ulusal politika ve düzenlemelerin öğretmenlik mesleğini daha çekici hale getirmeye nasıl katkıda bulunabileceğini göstermeyi amaçlamaktadır. Öğretmenlerin temel eğitimlerini alma biçimlerini ve sürekli mesleki gelişimin ele alınmasını etkileyebilecek politikaları inceler. Rapor, diğer konuların yanı sıra çalışma koşullarını, kariyer beklentilerini ve öğretmenlerin işteki refahını araştırır. Ayrıca, biçimlendirici geri bildirim sağlamak için öğretmen değerlendirmesinin ne ölçüde kullanıldığını ve öğretmenleri öğrenmek ve çalışmak için yurtdışına seyahat etmeye teşvik etmenin yollarını araştırır. Uzaktan öğretim ve öğrenime geçişle birlikte COVID-19 salgınının getirdiği zorluklar kısaca ele alınmaktadır. Rapor, 27 AB Üye Devletinin yanı sıra Birleşik Krallık, Arnavutluk, Bosna-Hersek, İsviçre, İzlanda, Lihtenştayn, Karadağ, Kuzey Makedonya, Norveç, Sırbistan ve Türkiye'yi kapsar. Referans yılları 2018-2020'dir.