Show simple item record

dc.contributor.authorGencer, Ekin Gamze
dc.contributor.authorKorlu, Özgenur
dc.contributor.authorKesbiç, Kayıhan
dc.contributor.authorAkay, Sinem
dc.contributor.authorKotan, Helin
dc.contributor.authorArık, Burcu Meltem
dc.date.accessioned2023-11-28T08:52:51Z
dc.date.available2023-11-28T08:52:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://localhost:6060/xmlui/handle/1/2292
dc.description.abstractEğitim Reformu Girişimi (ERG), 2008’den beri her sene yayımladığı Eğitim İzleme Raporları (EİR) aracılığıyla eğitim politikalarını izliyor ve değerlendiriyor. ERG, kurulduğundan bu yana, tüm çocukların nitelikli eğitim hakkını savunuyor ve eğitim politikalarını bu hak çerçevesinde tartışmaya açıyor. EİR 2023’te de bir yandan eğitim alanında son bir yılda tanık olduğumuz gelişmeler değerlendirilirken bir yandan da “krizler karşısında eğitim” konusu hak temelli bir yaklaşımla izlenmeye çalışılıyor. Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat depremleri 11 ilde yaşayan, 4 milyonu okul çağında yaklaşık 5 milyon çocuğu ve toplamda 9 milyon insanı doğrudan etkiledi. 6 Şubat depremlerinin yanı sıra yakın zamanda yaşanan diğer depremler, COVID-19 salgını, orman yangınları ve sellerin etkisi çocuklar ve eğitim açısından son derece ağır oldu. Kriz dönemlerinde geçmişteki benzer süreçleri değerlendirmek, yapılanları kaydetmek ve izlemek önemlidir. EİR 2023 buradan yola çıkarak COVID-19’un uzun dönemli etkilerini, depremle yaşananları ve içinde bulunduğumuz iklim krizini eğitimi merkeze koyarak değerlendiriyor. EİR 2023’ün hazırlık sürecinde birçok değerli kişi bize destek verdi ve görüşlerini paylaştı. Başta “Krizler Çağında Eğitim” bölümünün önsözünü kaleme alan Dr. Aysel Madra ve raporun sonsözünü kaleme alan Doç. Dr. Emre Er olmak üzere rapora katkılarını sunan Dr. Ayşen Köse, Dr. Burcu Aybat, Dr. Esra Ercan Bilgiç, Ezgi Tunca, Günalp Turan, Hacer Foggo, Doç. Dr. Mehmet Toran, Doç. Dr. Mine Göl Güven, Dr. Şebnem Feriver, Umay Aktaş Salman, Ümit Şahin, Prof. Dr. Yelkin Diker Coşkun’a ve deneyimlerini aktaran öğretmenlere içten teşekkürlerimizi sunuyoruz. EİR 2023’ün eğitim sisteminin kanıt temelli, şeffaf ve katılımcı politika yapım süreçleriyle krizlere dayanıklı, krizleri önleyici ve onarıcı hâle getirilmesine katkı sağlamasını umarız.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherEğitim Reformu Girişimi (ERG)en_US
dc.titleEğitim İzleme Raporu 2023en_US
dc.typeSivil Kuruluş Raporuen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record