Eğitim İzleme Raporu 2023
View/ Open
Eğitim İzleme Raporu 2023
Author
Gencer, Ekin Gamze
Korlu, Özgenur
Kesbiç, Kayıhan
Akay, Sinem
Kotan, Helin
Arık, Burcu Meltem
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Eğitim Reformu Girişimi (ERG), 2008’den beri her sene yayımladığı Eğitim İzleme Raporları (EİR) aracılığıyla
eğitim politikalarını izliyor ve değerlendiriyor. ERG, kurulduğundan bu yana, tüm çocukların nitelikli eğitim hakkını
savunuyor ve eğitim politikalarını bu hak çerçevesinde tartışmaya açıyor. EİR 2023’te de bir yandan eğitim
alanında son bir yılda tanık olduğumuz gelişmeler değerlendirilirken bir yandan da “krizler karşısında eğitim”
konusu hak temelli bir yaklaşımla izlenmeye çalışılıyor.
Kahramanmaraş merkezli 6 Şubat depremleri 11 ilde yaşayan, 4 milyonu okul çağında yaklaşık 5 milyon çocuğu ve
toplamda 9 milyon insanı doğrudan etkiledi. 6 Şubat depremlerinin yanı sıra yakın zamanda yaşanan diğer
depremler, COVID-19 salgını, orman yangınları ve sellerin etkisi çocuklar ve eğitim açısından son derece ağır oldu.
Kriz dönemlerinde geçmişteki benzer süreçleri değerlendirmek, yapılanları kaydetmek ve izlemek önemlidir. EİR
2023 buradan yola çıkarak COVID-19’un uzun dönemli etkilerini, depremle yaşananları ve içinde bulunduğumuz
iklim krizini eğitimi merkeze koyarak değerlendiriyor.
EİR 2023’ün hazırlık sürecinde birçok değerli kişi bize destek verdi ve görüşlerini paylaştı. Başta “Krizler Çağında
Eğitim” bölümünün önsözünü kaleme alan Dr. Aysel Madra ve raporun sonsözünü kaleme alan Doç. Dr. Emre Er
olmak üzere rapora katkılarını sunan Dr. Ayşen Köse, Dr. Burcu Aybat, Dr. Esra Ercan Bilgiç, Ezgi Tunca, Günalp
Turan, Hacer Foggo, Doç. Dr. Mehmet Toran, Doç. Dr. Mine Göl Güven, Dr. Şebnem Feriver, Umay Aktaş Salman,
Ümit Şahin, Prof. Dr. Yelkin Diker Coşkun’a ve deneyimlerini aktaran öğretmenlere içten teşekkürlerimizi
sunuyoruz. EİR 2023’ün eğitim sisteminin kanıt temelli, şeffaf ve katılımcı politika yapım süreçleriyle krizlere
dayanıklı, krizleri önleyici ve onarıcı hâle getirilmesine katkı sağlamasını umarız.