Browsing Uluslararası Belgeler / International Reports by Subject "Eğitim"
Now showing items 1-18 of 18
-
Avrupa 2020 Stratejisi Akıllı, Sürdürülebilir ve Kapsayıcı Büyüme için Avrupa Stratejisi Özet Bilgi Notu
(T.C Başbakanlık Avrupa Birliği Genel Sekreterliği, 2010-09-14)AB’nin yeni ekonomik dönüşüm stratejisini ve 2020 yılı için hedeflerini belirleyen “Avrupa 2020 Stratejisi: Akıllı, Sürdürülebilir ve Kapsayıcı Büyüme için Avrupa Stratejisi” raporu Avrupa Birliği Komisyonu Başkanı José ... -
Avrupa Birliği Temel Haklar Şartı
(Avrupa Birliği Temel Haklar Ajansı, 2000)Avrupa’da yaşayan halklar, aralarında gittikçe daha da güçlenen bir birlik yaratmak üzere, ortak değerlere dayanan barışçı bir geleceği paylaşmaya karar vermiş bulunmaktadırlar. Sahip bulunduğu manevi ve ahlaki mirasın ... -
Beijing Declaration and Platform for Action
(The Fourth World Conference on Women, 1995)The Fourth World Conference on Women, Having met in Beijing from 4 to 15 September 1995, 1. Adopts the Beijing Declaration and Platform for Action, which are annexed to the present resolution; 2. Recommends to the General ... -
BM Ülke İçinde Göç Ettirme Konusunda Yol Gösterici İlkeler
(İmaj Kitabevi, 2005) -
Cinsel Yönelim veya Cinsiyet Kimliği Temelli Ayrımcılıkla Mücadele
(Avrupa Konseyi Yayıncılık, 2011)Avrupa Konseyi’nin standartları ve mekanizmaları, tüm bireylerin insan haklarının desteklenmesini ve saygı gösterilmesini güvence altına alma arayışındadır. Bu; lezbiyen, gey, biseksüel ve trans (ç.n: İng. transgender) ... -
Convention on Technical and Vocational Education
(UNESCO, 1989-11-10) -
The Dakar Framework of Action
(UNESCO, 2000)The World Education Forum (26-28 April 2000, Dakar) adopted the Dakar Framework for Action, Education for All: Meeting our Collective Commitments. In doing so, its participants reaffirmed the vision of the World Declaration ... -
Education 2030: Incheon Declaration and Framework for Action for the Implementation of Sustainable Development Goal 4: Ensure Inclusive and Equitable Quality Education and Promote Lifelong Learning Opportunities for All
(UNESCO, 2016)UNESCO together with UNICEF, the World Bank, UNFPA, UNDP, UN Women and UNHCR organized the World Education Forum 2015 in Incheon, Republic of Korea, from 19 – 22 May 2015, hosted by the Republic of Korea. Over 1,600 ... -
Education at a glance 2017
(OECD, 2017)Bir Bakışta Eğitim: OECD Göstergeleri tüm dünyada eğitimin gidişatı ile ilgili bilgi almak için yetkili kaynaktır. 35 OECD ülkesi ve bazı ortak ülkelerdeki eğitim sistemlerinin yapısı, fonlaması ve performansı hakkında ... -
Engelli Hakları Sözleşmesi
(Birleşmiş Milletler, 2009) -
Gender segregation in education, training, and the labour market. Emerging findings from the Beijing Platform for Action report
(European Institute for Gender Equality (EIGE), 2015) -
Global Education Monitoring Report(GEM) 2016-2017
(UNESCO, 2016)This Report is an independent publication commissioned by UNESCO on behalf of the international community. It is the product of a collaborative effort involving members of the Report team and many other people, agencies, ... -
Global education monitoring report, 2020: Inclusion and education: all means all
(United Nations, 2020) -
Kişisel ve Siyasal Haklar Uluslararası Sözleşmesi
(Birleşmiş Milletler, 1976-03-23)Bu Sözleşmeye Taraf Devletler, Birleşmiş Milletler Şartı'nda ilan edilen prensiplere göre insanlık ailesinin bütün üyelerinin doğuştan sahip oldukları insanlık onurunu ve eşit ve vazgeçilmez haklarını tanımanın, ... -
Title IX at 35
(National Coalition for Women and Girls in Education (NCWGE), 2008)Thirty-five years after the passage of Title IX of the Education Amendments of 1972, the stunning progress brought by this landmark civil rights legislation is evident in women’s unprecedented achievements in many areas, ... -
World Declaration of Education for All and Framework of Action
(UNESCO, 1990-03-05) -
World Declaration of Education for All and Framework of Action
(UNESCO, 1994)The continuing demand for this little volume re flects both the widespre a d c o n c e rn over inadequacies in education systems around the wo rld and the growing re c ognition of the vital importance of basic education ...