Search
Now showing items 1-10 of 12
Eğitim İzleme Raporu 2016-2017
(Eğitim Reformu Girişimi (ERG), 2017)
ÖZELLIKLERE SAHIP ÖĞRENCILER YETIŞTIRMEK ISTIYORUZ? 149
EĞITIM IZLEME GÖSTERGELERI 155
EĞITIM IZLEME RAPORU 2016-17 5
G R A F İ K L E R , Ş E K İ L L E R V E
TA B L O L A R
GRAFIKLER
Grafik 1.1: Kamu kaynaklarıyla yapılan eğitim harcamaları (2016...
. Bu yayının tüm hakları Sabancı Üniversitesi’ne aittir. İ Ç İ N D E K İ L E R GRAFIKLER 5 ŞEKILLER 6 TABLOLAR 6 KISALTMALAR 7 TEŞEKKÜRLER 10 SUNUŞ 11 KATKI VERENLERIN GÖZÜNDEN EĞITIM IZLEME RAPORLARI 15 ÖNSÖZ 21 ÖZET DEĞERLENDIRME 27 YÖNETIŞIM...
. Bu yayının tüm hakları Sabancı Üniversitesi’ne aittir. İ Ç İ N D E K İ L E R GRAFIKLER 5 ŞEKILLER 6 TABLOLAR 6 KISALTMALAR 7 TEŞEKKÜRLER 10 SUNUŞ 11 KATKI VERENLERIN GÖZÜNDEN EĞITIM IZLEME RAPORLARI 15 ÖNSÖZ 21 ÖZET DEĞERLENDIRME 27 YÖNETIŞIM...
Eğitim İzleme Raporu 2011
(Eğitim Reformu Girişimi, 2011)
-29. maddeler,
ESKHUS 13. madde, AİHS
çoğunluğunu teşkil ederler ve onları afetlerden sonra yeniden yapılanma süreçlerine Protokol No 1 bunlardan
katmamak, gerekli insan potansiyelinin bu zor koşullarda kullanılmaması demektir.3 sadece bazılarıdır. T.C...
eğitim izleme raporu 2011 Bankalar Caddesi No 2 Karaköy Minerva Han Kat 5 Karaköy 34420 İstanbul T +90 (212) 292 05 42 F +90 (212) 292 02 95 erg.sabanciuniv.edu ISBN 978-605-4348-44-2 ERG RAPORLARI KOORDİNASYON BETÜL...
eğitim izleme raporu 2011 Bankalar Caddesi No 2 Karaköy Minerva Han Kat 5 Karaköy 34420 İstanbul T +90 (212) 292 05 42 F +90 (212) 292 02 95 erg.sabanciuniv.edu ISBN 978-605-4348-44-2 ERG RAPORLARI KOORDİNASYON BETÜL...
Eğitime Bakış 2017 İzleme ve Değerlendirme Raporu
(Eğitim-Bir-Sen Yayınları: 81, 2017-12)
Kontenjanları 104
Gösterge B6 Eğitimin İşgücü Piyasasındaki Rolü 114
Bölüm B Odaktakiler 123
Bölüm B Öneriler 129
Bölüm B Kaynaklar 130
BÖLÜM C ÖĞRETMENLER 132
Gösterge C1 Öğretmenlerin Sayısı ve Cinsiyet Profili 134
Gösterge C2 Öğretmen Arz ve Talebi...
olanların 85 oranı (%) (2011, 2016) Şekil B.1.4 Bölgelere ve cinsiyete göre genç (18-21) ve orta yaş (40-44) nüfusta en az lise 86 mezunu olanların oranı (%) (2016) Şekil B.1.5 OECD ülkelerinde 25 yaş altı ilk kez (öğrencilerin) ortaöğretimden mezuniyet 87...
olanların 85 oranı (%) (2011, 2016) Şekil B.1.4 Bölgelere ve cinsiyete göre genç (18-21) ve orta yaş (40-44) nüfusta en az lise 86 mezunu olanların oranı (%) (2016) Şekil B.1.5 OECD ülkelerinde 25 yaş altı ilk kez (öğrencilerin) ortaöğretimden mezuniyet 87...
Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Haritalama ve İzleme Çalışması
(CEİD Yayınları: 3, 2018-12)
......................................................................................................................................... 104
3.4 Sivil Toplum Örgütlerinin ve Diğer Kamusal Aktörlerin
Kapasitelerinin Haritalaması (Yapısal İzleme) ..................................................................................................................................111
3.4.1...
......................................................................................................................................................................................121 4.1 Gösterge Kaynaklarının Haritalaması ..............................................................................................................................................................121 4.1.1 İnsani Gelişme Endeksi (HDI) ve...
......................................................................................................................................................................................121 4.1 Gösterge Kaynaklarının Haritalaması ..............................................................................................................................................................121 4.1.1 İnsani Gelişme Endeksi (HDI) ve...
Eğitimin Yönetişimi ve Finansmanı-Eğitim İzleme Raporu 2019
(Eğitim Reformu Girişimi (ERG) Eğitim Gözlem Evi, 2019)
: Ortalama özel ilköğretim ve lise ücretleri (2018 fiyatlarıyla, TL)
ŞEKILLER
Şekil 1: 2023 Eğitim Vizyonu öncesi ve sonrasında yaşanan önemli gelişmeler
EĞITIMIN YÖNETIŞIMI VE FINANSMANI EĞİTİM İZLEME RAPORU 2019 4
K I S A LT M A L A R
AB: Avrupa Birliği
A...
, Vehbi Koç Vakfı ve Yapı Merkezi tarafından desteklenmektedir. KURUMSAL DESTEKÇILERIMIZ MV HOLDING Bu yayının tüm hakları Sabancı Üniversitesi’ne aittir. İ Ç İ N D E K İ L E R GRAFIKLER VE ŞEKILLER 3 KISALTMALAR 4 ÖZGEÇMIŞ 5 SUNUŞ 6 EĞITIM IZLEME RAPORU...
, Vehbi Koç Vakfı ve Yapı Merkezi tarafından desteklenmektedir. KURUMSAL DESTEKÇILERIMIZ MV HOLDING Bu yayının tüm hakları Sabancı Üniversitesi’ne aittir. İ Ç İ N D E K İ L E R GRAFIKLER VE ŞEKILLER 3 KISALTMALAR 4 ÖZGEÇMIŞ 5 SUNUŞ 6 EĞITIM IZLEME RAPORU...
Yükseköğretime Bakış: 2017 İzleme ve Değerlendirme Raporu
(Eğitim-Bir-Sen Yayınları: 77, 2017-06)
Gösterge B10 Değişim Programlarına Katılan Öğrenci Sayıları 92
Bölüm B Odaktakiler 93
Bölüm B Öneriler 98
Bölüm B Kaynaklar 99
BÖLÜM C EĞITIMIN ÇIKTILARI 100
Gösterge C1 Nüfusun Eğitim Düzeyi 102
Gösterge C2 Yükseköğretimden Mezuniyet 113
Gösterge C3...
sayılarında yaşanan 60 değişim (1997-2016) Şekil B.1.4 Öğrenim seviyesi ve öğretim türüne göre yeni kayıt yaptıran öğrenci sayılarında 61 yaşanan değişim (1997-2016) Şekil B.1.5 Öğrenim seviyesi ve öğretim türüne göre öğrencilerin cinsiyet oranlarında 61...
sayılarında yaşanan 60 değişim (1997-2016) Şekil B.1.4 Öğrenim seviyesi ve öğretim türüne göre yeni kayıt yaptıran öğrenci sayılarında 61 yaşanan değişim (1997-2016) Şekil B.1.5 Öğrenim seviyesi ve öğretim türüne göre öğrencilerin cinsiyet oranlarında 61...
Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Haritalama ve İzleme Çalışması Geniş Özet
(CEİD Yayınları, 2018)
İzleme Çalışması Geniş Özet
b) Kadına Yönelik Aile İçi Şiddetle Mücadele Ulusal Eylem Planları, 2007-2010, .
2012-2015, 2016-2020 ......................................................................................31
c) Onuncu Kalkınma Planı (2014...
......................................................................................................33 b) Akademik Projeler ..............................................................................................33 3.4 SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİNİN VE DİĞER KAMUSAL AKTÖRLERİN KAPASİTELERİNİN HARİTALAMASI (YAPISAL İZLEME...
......................................................................................................33 b) Akademik Projeler ..............................................................................................33 3.4 SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİNİN VE DİĞER KAMUSAL AKTÖRLERİN KAPASİTELERİNİN HARİTALAMASI (YAPISAL İZLEME...
Eğitimin İçeriği-Eğitim İzleme Raporu 2019
(Eğitim Reformu Girişimi (ERG), 2019)
olarak öne çıktığı söylenebilir. Nitelikli eğitim, “üretebilen ve yaratıcı bireyler” hedefler.1 Eğitimin içeriğinin, “temel becerileri kazandırabilme derecesi” bir değerlendirme ölçütüdür. Raporda, bu potansiyele işaret ederek kamuoyu ile paylaşılan...
Ortaçağ’dan Erken Modern Döneme Batı Avrupa’da Eğitim Tarihi: Yeni Yaklaşımlar
(Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2010-06)
Charlemagne’ın bir Avrupa imparatorluğu kurma
Cilt 6, Sayı 1, Haziran 2010
28 BATI AVRUPA’DA EĞİTİM TARİHİ: YENİ YAKLAŞIMLAR
yolunda kat etmesi gereken en önemli kurumsal çatı, bütün Avrupa’da geçerli olacak
çeşitli standartların geliştirilmesi zorunluluğu...
üniversitelerin doğasında da açıkça kendini göstermektedir (Grendler, 2004, s. 4-7). Toplumbilim ve siyaset bilimi gibi hem bir düzeyde teorik çerçevesi olan hem de geleneksel Katolik öğretisinde kesin çizgilerle ayrılmış bir yeri olmayan disiplinlerin Avrupa...
üniversitelerin doğasında da açıkça kendini göstermektedir (Grendler, 2004, s. 4-7). Toplumbilim ve siyaset bilimi gibi hem bir düzeyde teorik çerçevesi olan hem de geleneksel Katolik öğretisinde kesin çizgilerle ayrılmış bir yeri olmayan disiplinlerin Avrupa...
Ayrımcılık Yasağı Ve Türkiye İnsan Hakları Ve Eşitlik Kurumu Raporu
(Pembe Hayat, 2017-12)
Kimliği Ayrımcılığı 14
II) YEREL MEVZUATTA AYRIMCILIK YASAĞI 17
III) ULUSLARARASI HUKUKTA ULUSAL 21
ÖNLEME MEKANİZMASI
IV) TÜRKİYE’DE ULUSAL ÖNLEME MEKANİZMASI 25
A) Tarihsel Süreç 25
B) TİHEK’in Oluşum Süreci 29
C) TİHEK Yasası...
, mülkiyet, doğum veya diğer statüler gibi, her bağlamda ayrımcılığa karşı eşit ve etkili korumayı temin edecektir. 4 AİHS’nin 1. Maddesi: Ayrımcılığın genel olarak yasaklanması Hukuken temin edilmiş olan tüm haklardan yararlanma, cinsiyet, ırk, renk, dil...
, mülkiyet, doğum veya diğer statüler gibi, her bağlamda ayrımcılığa karşı eşit ve etkili korumayı temin edecektir. 4 AİHS’nin 1. Maddesi: Ayrımcılığın genel olarak yasaklanması Hukuken temin edilmiş olan tüm haklardan yararlanma, cinsiyet, ırk, renk, dil...