Search
Now showing items 1-10 of 14
A COMPARATIVE ANALYSIS OF RELIGION-STATE RELATIONS: A CASE STUDY ON TURKEY AND IRAN
(MIDDLE EAST TECHNICAL UNIVERSITY, 2014-12)
, Iran, Religion and State, State Formation.
iv
ÖZ
DİN-DEVLET İLİŞKİLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZİ:
TÜRKİYE VE İRAN ÖRNEKLERİ
Hazır, Agah
Ph.D., Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı
Tez Danışmanı: Prof. Dr. Özlem...
Tür Aralık 2014, 202 sayfa Bu çalışmada Türkiye ve İran’da din-devlet ilişkileri tarihsel bir çerçeve içerisinde karşılaştırılmaktadır. Temel olarak, çalışma, bu iki ulusal bağlamda farklı din-devlet ilişkilerini üreten tarihsel izleği...
Tür Aralık 2014, 202 sayfa Bu çalışmada Türkiye ve İran’da din-devlet ilişkileri tarihsel bir çerçeve içerisinde karşılaştırılmaktadır. Temel olarak, çalışma, bu iki ulusal bağlamda farklı din-devlet ilişkilerini üreten tarihsel izleği...
Yogyakarta İlkeleri Işığında Türkiye'de Mevzuat ve Ayrımcılık (Sığacık 27 -31 Ağustos 2014)
(Pembe Hayat, 2014)
hakkı ve eğitimde ayrımcılığa dair düzen-
lemelerdir. Kanun’un 4. maddesine göre “Eğitim kurumları dil, ırk, cinsiyet
ve din ayırımı gözetilmeksizin herkese açıktır. Eğitimde hiçbir kişiye, aileye,
zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz.” Bahsi geçen...
, cinsiyet, dil, din, siyasi ya da başka görüşler, ulusal ya da sos- yal köken, sağlık, ulusal bir azınlığa mensubiyet, doğum ya da başka statüler gibi nedenlere dayanan hiçbir ayrımcılığa tâbi olmaksızın sağlanacaktır.” Türkiye’nin üyesi olduğu Avrupa...
, cinsiyet, dil, din, siyasi ya da başka görüşler, ulusal ya da sos- yal köken, sağlık, ulusal bir azınlığa mensubiyet, doğum ya da başka statüler gibi nedenlere dayanan hiçbir ayrımcılığa tâbi olmaksızın sağlanacaktır.” Türkiye’nin üyesi olduğu Avrupa...
Türkiye’de Dini Hayat Araştırması
(Diyanet İşleri Başkanlığı, 2014)
..........................................................................................................................................................109
GÜNDELİK HAYAT VE DİN ............................................................................................................................175
DİNDARLIK...
Eğitim İzleme Raporu 2013: Basın Dosyası
(Eğitim Reformu Girişimi (ERG), 2014-06)
Eğitim Fakültesi Diğer Fakülteler
Fizik 59,68 55,36
Kimya 61,24 57,04
Biyoloji 62,62 58,77
Matematik 63,27 61,08
Tarih 62,55 61,47
Coğrafya 63,44 62,09
Türk Dili ve Edebiyatı 60,36 62,58
İngilizce 61,98 59,42
Almanca 59,1 59
Din Kültürü ve Ahlak...
'ne bağlı Anadolu öğretmen liseleri A3 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü'ne bağlı genel liseler A4 Özel liseler (genel ortaöğretim) B1 Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü'ne bağlı mesleki ve teknik liseler ile polis kolejleri ve konservatuvarlar B2 Din...
'ne bağlı Anadolu öğretmen liseleri A3 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü'ne bağlı genel liseler A4 Özel liseler (genel ortaöğretim) B1 Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü'ne bağlı mesleki ve teknik liseler ile polis kolejleri ve konservatuvarlar B2 Din...
Türkiye'de Kadın Sağlığı Politikaları Forumu (2014)
(Mavi Kalem (Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği), 2014-01)
SAĞLIĞI POLİTİKALARI
Erkek egemen sistem yapısı özel yaşamdan kamusal yaşama,
tüm kurumlarda ve söylem biçimlerinde kadınlar üzerinde etkisi
sürdürmektedir. Baskı ve denetim mekanizmasının en somut
gerçekleştiği yer kadın bedenidir. Beden din, yasalar...
şiddeti”, aileden başlayarak eğitim, askerlik, evlilik, din, cemaat yapıları gibi tüm kurumlarda şekillenen “toplumsal cinsiyetli bedenler” olarak var edilmek, “lgbt birey- lerin sağlıklı olma hakkı ya da sağlığa erişim hakkı”, engelli bireyin...
şiddeti”, aileden başlayarak eğitim, askerlik, evlilik, din, cemaat yapıları gibi tüm kurumlarda şekillenen “toplumsal cinsiyetli bedenler” olarak var edilmek, “lgbt birey- lerin sağlıklı olma hakkı ya da sağlığa erişim hakkı”, engelli bireyin...
Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği
(Resmi gazete, 2014-07-26)
işlemleri Din Öğretimi Genel Müdürlüğünce yürütülen imam-hatip ortaokulunu,
j) (Mülga:RG-31/1/2018-30318)
k) Normal eğitim: İlköğretim kurumlarında sabah ve öğleden sonrayı kapsayacak şekilde yapılan
eğitimi,
l) Okul öncesi eğitim kurumu: Okul öncesi...
Türkiye'de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması (Özet Rapor 2014)
(Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Kadın Statüsü Genel Müdürlüğü, 2014-12)
Küresel olarak önemini koruyan kadına yönelik şiddet, Türkiye’nin de önemli sosyal sorunlarından
biridir. Dünya üzerinde tüm kadınlar ülke, etnik köken, sınıf, din, ekonomik ve sosyal statü
gözetmeksizin, toplumsal cinsiyete dayalı şiddete maruz kalma...
MİLLÎ EĞİTİM KALİTE ÇERÇEVESİ
(Milli Eğitim Bakanlığı, 2014)
, ülkeyi, milleti ve devleti temsil eden sembollere hakaret etmek,
3) Kişileri veya grupları dil, ırk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din ve mezheplerine göre
ayırmayı, kınamayı, kötülemeyi amaçlayan bölücü, kişisel veya toplu fiiller düzenlemek...
Politik Söylemde Kadın: 1980'li Yılların Meclis Tutanaklarında Kadınlara İlişkin Söylem
(Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 2014)
söylem aracılığıyla
meşrulaştırılan, toplumsal cinsiyet, sınıf, ırk, milliyet, cinsel yönelim, din, yaş gibi
toplumsal ilişkiler içindeki egemenlik yapıları kuran unsurlara bakar. Bu anlamda
cinsiyetçilik, ırkçılık, homofobi ve...
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Mevzuatının Uygulanmasının İzlenmesi
(KEFEK ve UN Women, 2014)
denetim yetkisini kullanmamıştır. Bunun nedeni kısmen, FEK’in görev alanının
oldukça geniş olması, yalnız toplumsal cinsiyet eşitliği konularını değil, aynı zamanda ırk,
din, engellilik ve diğer nedenlerle ayrımcılığı da içermesi olabilir. Dolayısıyla...