Show simple item record

dc.contributor.authorGümüş, Tolga
dc.date.accessioned2020
dc.date.accessioned2020-06-04T06:42:08Z
dc.date.available2020
dc.date.available2020-06-04T06:42:08Z
dc.date.issued2010-06
dc.identifier.urihttp://dspace.ceid.org.tr/xmlui/handle/1/88
dc.description.abstractÖzet – Bu çalışma Ortaçağ, Rönesans ve Erken Modern Avrupa eğitim tarihindeki yeni yaklaşımları irdelemektedir. Makale ilk olarak bazı temel Ortaçağ ve Rönesans okullarını ve bu okulların öğrencilerine sundukları dersleri incelemektedir. Bu yolla modern öncesi okulların hangi şekilde ve ne ölçüde farklılıklar gösterdikleri belirlenmektedir. Ortaçağ e ğitim tarihine ait geleneksel yaklaşımları kısaca tartıştıktan sonra Ortaçağa bakışımızı temelden değiştirebilecek yeni yaklaşımlar analiz edilmektedir. Çalışmada bireylerin cinsiyet farklarının eğitim biçimlerindeki farklılaşması ile ne ölçüde etkileşim içinde olduğunu incelemek için bazı arşiv belgeleri kullanmıştır. Makale son olarak batı Avrupa’daki eğitim kurumlarının hangi süreçte ve hangi biçimde değişim geçirdiğinin tarihini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Ortaçağ ve Rönesans okullarının temel dönüşüm süreçleri ve bu okulların Avrupa’da modern eğitim kavramının şekillenmesindeki rolleri tartışılmaktadır.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.subjectBatı Avrupaen_US
dc.subjectOkulen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectRönesansen_US
dc.subjectOrtaçağen_US
dc.subjectWestern Europeen_US
dc.subjectMiddle Agesen_US
dc.subjectRenaissanceen_US
dc.subjectSchoolen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.titleOrtaçağ’dan Erken Modern Döneme Batı Avrupa’da Eğitim Tarihi: Yeni Yaklaşımlaren_US
dc.typeArticleen_US
dc.citation.spage25en_US
dc.citation.epage40en_US
dc.citation.volume6en_US
dc.title.journalMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record