Eğitim Hakkı ve Eğitimde Haklar Uluslararası İnsan Hakları Belgeleri Işığında Ulusal Mevzuatın Değerlendirilmesi
dc.contributor.author | Aktaşlı, İrem | |
dc.contributor.author | Berktey Hacımirzaoğlu, Ayşe | |
dc.contributor.author | Berktay, Neyyir | |
dc.contributor.author | Şaşmaz, Aytuğ | |
dc.contributor.editor | Tüzün, Işık | |
dc.date.accessioned | 2020 | |
dc.date.accessioned | 2020-06-02T13:29:52Z | |
dc.date.available | 2020 | |
dc.date.available | 2020-06-02T13:29:52Z | |
dc.date.issued | 2009-03 | |
dc.identifier.isbn | 978-975-8362-91-2 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.ceid.org.tr/xmlui/handle/1/79 | |
dc.description.abstract | Eğitim Hakkı ve E¤itimde Haklar: Uluslararası İnsan Hakları Belgeleri Işığında Ulusal Mevzuatın Değerlendirilmesi başlıklı bu çalışmada, eğitime erişim ve ayrımcılık yasağı; eğitimin amacı, yöntemi ve içeriği; okulda ihmal, istismar ve şiddetten korunma; eğitim ve sağlık hakkı ve sonuncu olarak, eğitimin içinde gerçekleştirildiği mekan ya da okul yapıları ve eğitim hakkı konuları, ayrı bölümlerde ele alınıyor ve irdeleniyor. Bu disiplinlerarası bir çalışma, fakat farklı disiplinlerden araştırmacıların katkıları, başlıkta da görüldüğü gibi, bir insan hakları bakış açısından ortaya konuluyor. Konuya ilişkin uluslararası insan hakları standartlarının ışığında, Türkiye hukuku ve uygulamasının değerlendirilmesi önem taşıyor. Sonuçta, ortaya çıkan çalışma, disiplinlerarası bir zeminde, insan hakları hukukunun merceğinden, Türkiye’deki eğitim faaliyetlerinin temel yapısal konularının bir analizidir | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Eğitim Reformu Girişimi | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Eğitim hakkı | en_US |
dc.title | Eğitim Hakkı ve Eğitimde Haklar Uluslararası İnsan Hakları Belgeleri Işığında Ulusal Mevzuatın Değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | Book | en_US |
dc.title.journal | Eğitim Reformu Girişimi | en_US |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Kitaplar / Books [37]