Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Kadınların Eğitimi
dc.contributor.author | Kurnaz, Şefika | |
dc.date.accessioned | 2020-06-02T10:05:42Z | |
dc.date.available | 2020-06-02T10:05:42Z | |
dc.date.issued | 1999 | |
dc.date.issued | 14 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.ceid.org.tr/xmlui/handle/1/61 | |
dc.description.abstract | Osmanlı döneminde kadınlar, sadece sıbyan mekteblerinden yararlanabilmekte, daha fazla bir eğitime ihtiyaç duyulmamaktaydı. İdareci ve aydın kesimden kimselerin kızları, ailelerinin desteği ile özel dersler alabilmekteydi. Tanzimat'la birlikte Batı'nın her konudaki etkisi, eğitim alanında da kendini göstermiştir. Fransa'nın Duruy Kanunu (1867)'ndan yararlanılarak hazırlanan 1869 Maarif-i Umumiye Nizamnâmesi (1) ile kızlar için öğretmen okulu açılması ve rüşdiye sayısının artırılması kararlaştırılmış, (2) kadınların sağlığı düşünülerek ebe mektebi açılmıştı. Devlet eliyle gerçekleştirilen bu düzenlemelerle kadınların kültürel bakımdan geliştirilmesine çalışılmıştı. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Milli Eğitim | en_US |
dc.subject | Education -- Turkey -- History. | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Education -- Women -- Turkey | en_US |
dc.title | Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Kadınların Eğitimi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.citation.volume | 143 | en_US |
dc.title.journal | Milli Eğitim Dergisi | en_US |
Files in this item
This item appears in the following Collection(s)
-
Makaleler / Articles [58]