Show simple item record

dc.contributor.authorEğitim Reformu Girişimi (ERG)
dc.date.accessioned2020-06-26T17:25:46Z
dc.date.available2020-06-26T17:25:46Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://dspace.ceid.org.tr/xmlui/handle/1/413
dc.description.abstractSon yıllarda öğretmenleri ilgilendiren pek çok gelişme üst politika belgelerinde yer buldu. Haziran 2017’de yayımlanan Öğretmen Strateji Belgesi 2017-2023 (ÖSB) ile Ekim 2018’de yayımlanan 2023 Eğitim Vizyonu sözü edilen belgeler içinde en güncel olanlarıdır. Bu dosyada, öğretmen politikalarındaki güncel durum değerlendirilirken bu iki belge temel dayanakları oluşturuyor. Her iki belgeye de atıfta bulunularak, politikalardaki süreklilik değerlendiriliyor. Öğretmenlerin gelişimi ve güçlenmesi, uzun yıllardır öğretmen politikası alanında en çok tartışılan konulardandır; bu dosyada bu alanda değerlendirmelere kapsamlı biçimde yer veriliyor. Öte yandan, Türkiye’de öğretmen açığı, özellikle çalışmanın güç olduğu bölgelerde öğretmen ihtiyacının nasıl giderileceği, üzerinde durulması gereken bir konu olmayı sürdürüyor; dosyada bu konuya da özel önem veriliyor. Önemi üzerinde çeşitli paydaşlar tarafından uzlaşı sağlanan, taslağı hazırlandığı bilinen ancak taslağı ne yazık ki kamuoyuyla paylaşılmamış olan Öğretmenlik Meslek Kanunu, bu dosyada ayrı bir başlık olarak ele alınıyor. Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun, öğretmen politikalarında hangi gereksinimlere, nasıl yanıt verebileceği değerlendiriliyor. Dosyada öncelikle 2023 Eğitim Vizyonu’nun öğretmeni nasıl konumlandırdığı üzerinde duruluyor. Eğitim sistemine ilişkin pek çok düzenleme getiren belge, tüm bu düzenlemeleri yaşama geçirecek ana aktör olarak öğretmeni öne çıkarıyor. Öğretmenin eğitimin içeriğine ve yöntemine sınıflarındaki çeşitliliği dikkate alarak biçim verme sorumluluğu vurgulanıyor. Öğretmenin kendi mesleki gelişiminde alacağı etkin role de dikkat çekiliyor.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherEğitim Reformu Girişimi (ERG) Eğitim Gözlem Evien_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEkonomi politikası, Türkiyeen_US
dc.subjectEducation policies, Turkeyen_US
dc.titleÖğretmenler-Eğitim İzleme Raporu 2019en_US
dc.typeSivil Kuruluş Raporuen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record