Show simple item record

dc.contributor.authorTaşıtman, Ayşegül
dc.date.accessioned2022-07-27T11:48:14Z
dc.date.available2022-07-27T11:48:14Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://localhost:6060/xmlui/handle/1/2070
dc.description.abstractBu araştırma raporuyla, Türkiye’de ortaöğretimde mesleki ve teknik eğitimin niteliğini ve statüsünü toplumsal cinsiyet eşitliği bakış açısıyla tartışmak ve mevcut durumu İstanbul’daki iki devlet okulu özelinde incelemek hedeflendi. Türkiye’de mesleki ve teknik liselerde mesleki becerilerin, kadınlara ve erkeklere toplumsal cinsiyet eşitliği temelinde kazandırılması ve mesleki eğitimin niteliğinin artırılması büyük önem taşıyor. Geleneksel toplumsal cinsiyet rollerinin yeniden üretilebildiği bir alan olarak göze çarpan mesleki eğitimin niteliğinin geliştirilmesine yönelik politikaların toplumsal cinsiyet eşitliği ekseninde yakından izlenmesi gerekiyor. Bu nedenle mesleki ve teknik liselerde sunulan eğitimin niteliğinin, özellikle genç kadınların deneyimleri doğrultusunda değerlendirilmesinin önemli olduğunu düşünüyoruz. Eşitlikçi ve içermeci bir eğitim sistemi için toplumsal cinsiyet eşitliğinin eğitimin tüm kademelerinde içselleştirilmesi gerektiğini vurgulayan bu yayının, eğitim politikalarıyla ilgili tartışmalara ve toplumda kadının konumunun güçlenmesini destekleyen girişimlere katkı yapmasını diliyoruzen_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherEğitim Reformu Girişimi (ERG)en_US
dc.titleMeslek Liselerinde Toplumsal Cinsiyet Eşitliğien_US
dc.typeSivil Kuruluş Raporuen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record