dc.description.abstract | Bu ulusal rapor, Avrupa Komisyonu fonlarıyla Arnavutluk, Bosna-Hersek, Kosova, Kuzey Makedonya, Sırbistan ve Türkiye’de uygulanan Eğitimdeki Eşitsizliğin Azaltılması (ARISE1
), projesi kapsamında hazırlanmıştır. Projenin amacı yararlanıcı ülkelerdeki sivil toplum kuruluşlarının
politika geliştirme ve savunu kapasitelerini bölgesel işbirlikleri ve ulusal koalisyonlar aracılığıyla güçlendirerek sosyoekonomik olarak dezavantajlı çocukların okul ortamındaki sosyal dahiliyetini artırmak, onları
hedef alan pilot projeler yürütmek ve eğitim paydaşlarının farkındalıklarını geliştirmektir.
Ulusal raporda sunulan veri ve bilgileri elde etmek için öncelikle ilgili
kurum, uzman ve odak gruplar ile danışmanlık seansları yürütülmüş ve
bu seanslar analiz edilerek bir eğitim politikası anketi tasarlanmıştır. Bu
anket politika yapıcılara, okul müdürlerine, öğretmenlere, okul destek
personeline, öğrencilere, velilere, sivil toplum çalışanlarına ve eğitim
uzmanlarına uygulanmış, anket yanıtları görüşmelerde alınan yanıtlarla birleştirilmiş ve böylelikle raporda sunulan bilgiler oluşturulmuştur.
Odak grup toplantıları ve görüşmelerde, eğitim paydaşlarına eşitliği etkileyen konular hakkındaki fikirleri sorulurken, içinde bulundukları ülkenin eğitim ortamı göz önünde tutulmuştur. | en_US |