Show simple item record

dc.contributor.authorKesbiç, Kayıhan
dc.date.accessioned2021-11-07T18:44:02Z
dc.date.available2021-11-07T18:44:02Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://localhost:6060/xmlui/handle/1/1854
dc.description.abstractBu ulusal rapor, Avrupa Komisyonu fonlarıyla Arnavutluk, Bosna-Hersek, Kosova, Kuzey Makedonya, Sırbistan ve Türkiye’de uygulanan Eğitimdeki Eşitsizliğin Azaltılması (ARISE1 ), projesi kapsamında hazırlanmıştır. Projenin amacı yararlanıcı ülkelerdeki sivil toplum kuruluşlarının politika geliştirme ve savunu kapasitelerini bölgesel işbirlikleri ve ulusal koalisyonlar aracılığıyla güçlendirerek sosyoekonomik olarak dezavantajlı çocukların okul ortamındaki sosyal dahiliyetini artırmak, onları hedef alan pilot projeler yürütmek ve eğitim paydaşlarının farkındalıklarını geliştirmektir. Ulusal raporda sunulan veri ve bilgileri elde etmek için öncelikle ilgili kurum, uzman ve odak gruplar ile danışmanlık seansları yürütülmüş ve bu seanslar analiz edilerek bir eğitim politikası anketi tasarlanmıştır. Bu anket politika yapıcılara, okul müdürlerine, öğretmenlere, okul destek personeline, öğrencilere, velilere, sivil toplum çalışanlarına ve eğitim uzmanlarına uygulanmış, anket yanıtları görüşmelerde alınan yanıtlarla birleştirilmiş ve böylelikle raporda sunulan bilgiler oluşturulmuştur. Odak grup toplantıları ve görüşmelerde, eğitim paydaşlarına eşitliği etkileyen konular hakkındaki fikirleri sorulurken, içinde bulundukları ülkenin eğitim ortamı göz önünde tutulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherEğitim Reformu Girişimien_US
dc.titleARISE Eğitimde Eşitsizliğin Azaltılması Projesi Türkiye Ulusal Raporuen_US
dc.typeSivil Kuruluş Raporuen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record