Show simple item record

dc.contributor.authorERG
dc.date.accessioned2021-03-16T07:44:04Z
dc.date.available2021-03-16T07:44:04Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://localhost:6060/xmlui/handle/1/1405
dc.description.abstractPISA, OECD (Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü) tarafından 2000 yılından bu yana üç yılda bir uygulanan uluslararası bir değerlendirme sistemidir. PISA’da, 15 yaşında olan ve eğitime devam eden çocukların fen, matematik ve okuma alanlarındaki bilgi ve becerileri ölçülmektedir. PISA, okul dışında kalan çocuklarla ilgili bir bilgi sunmamaktadır. PISA 2015, Türkiye’deki 15 yaş grubu nüfusun yaklaşık %70’ini temsil eden bir örnekleme uygulanmıştır. Değerlendirmenin önemli bir yönü, çocukların yalnızca bilgi düzeylerini değil bilgiyi gerçek yaşam koşullarına uygulama ve yorumlama yeteneklerini de dikkate almasıdır. PISA’da temel becerilerin farklı öğrenci grupları dikkate alınarak analiz edilmesini sağlayan değişkenler de bulunmaktadır; dolayısıyla okul türü, coğrafi bölge vb. alt kırılımlara göre sonuçlar elde edilebilmektedir. PISA, öğrenci anketi yoluyla öğrencilerin öğrenme motivasyonları, kariyer beklentileri gibi alanlarda ve okul müdürlerine uygulanan okul anketi yoluyla okulların sahip olduğu kaynaklar ve özelliklere ilişkin de veri sunmaktadır. PISA, kapsamı, sürekliliği ve uluslararası geçerliliği nedeniyle eğitim politikası yapım süreçlerine dayanak oluşturacak kanıtlar elde etmeye elverişli bir değerlendirme sistemidir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherEğitim Reformu Girişimien_US
dc.subjectEducation and stateen_US
dc.subjectSTEMen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.titlePısa 2015: Genel Bulgular Ve Eğilimleren_US
dc.typeSivil Kuruluş Raporuen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record