Search
Now showing items 1-8 of 8
Gündelik Yaşamda Din, Laiklik ve Türban Araştırması
(KONDA, 2007-09)
....................................................................................................1 1
b. Eğitime göre örtünme ...............................................................................................1 2
c. İşine Göre Örtünme...
: Türkiye ortalaması olarak 4.7 kat (% 3.5’den % 16.3’e) artarken, Üniversite eğitimliler arasında 4.4 kat (% 2.6’dan % 11.4’e), Lise eğitimliler arasında 6.9 kat (% 2.5’den % 17.2’ye), Ortaokul eğitimliler arasında 6.1 kat (% 3.6’dan % 22.1’e...
: Türkiye ortalaması olarak 4.7 kat (% 3.5’den % 16.3’e) artarken, Üniversite eğitimliler arasında 4.4 kat (% 2.6’dan % 11.4’e), Lise eğitimliler arasında 6.9 kat (% 2.5’den % 17.2’ye), Ortaokul eğitimliler arasında 6.1 kat (% 3.6’dan % 22.1’e...
Türkiye’de Dindarlık: Uluslararası Bir Karşılaştırma
(Sabancı Üniversitesi, 2009)
suyu,
Kabe’den veya Kudüs’ten gelmiş bir değerli eşya v.b. bulunmakta mıdır?
43
Evet
56
Hayır
1
FY/CY
0 10 20 30 40 50 60
(%)
Tablo 4: Türbe, yatır v.b. ziyareti (Türkiye 2009)
Dini sebeplerle türbe, yatır, adak yeri, cami, kilise v.b. kutsal...
tüm ülkelerden farklı ve onların uzağında olan bir konumdadır. 4 Çizelge 1: Hayatın Anlamı ve Allah(Türkiye 2009) Hayatın Anlamı ve Allah 90 82 80 70 60 Bana göre, hayatın hiçbir hikmeti yoktur Hayata anlamını insan kendisi verir. 50...
tüm ülkelerden farklı ve onların uzağında olan bir konumdadır. 4 Çizelge 1: Hayatın Anlamı ve Allah(Türkiye 2009) Hayatın Anlamı ve Allah 90 82 80 70 60 Bana göre, hayatın hiçbir hikmeti yoktur Hayata anlamını insan kendisi verir. 50...
Değişen Türkiye’de Din, Toplum ve Siyaset
(2006-12)
PENCERESİNDEN TÜRKİYE’DE
DİN, TOPLUM VE SİYASET İLİŞKİLERİ, 44
5.1. Türkiye’nin Gündemi, 44
5.2. Toplumsal Hoşgörü, 46
5.3. Demokratik Değerler, 51
5.4. Dinlerarası İlişkiler ve Hoşgörü, 52
5.5. Mecburi Din Dersi Eğitimi, 54
5.6. İş, Zenginlik ve Din, 56
5...
DEĞİŞEN TÜRKİYE’DE DİN, TOPLUM VE SİYASET Değ‹şen Türk‹ye’de D‹n, Toplum ve S‹yaset ISBN: 975-8112-80-5 TESEV YAYINLARI Yayına Hazırlayan: Derya Demirler Kitap Tasar›m›: Rauf Kösemen, Myra Kapak Tasarım: Bora Tekoğul...
DEĞİŞEN TÜRKİYE’DE DİN, TOPLUM VE SİYASET Değ‹şen Türk‹ye’de D‹n, Toplum ve S‹yaset ISBN: 975-8112-80-5 TESEV YAYINLARI Yayına Hazırlayan: Derya Demirler Kitap Tasar›m›: Rauf Kösemen, Myra Kapak Tasarım: Bora Tekoğul...
Türkiye’de Din veya İnanç Temelinde Ayrımcılığın İzlenmesi Raporu (1 Ocak – 30 Haziran 2010)
(İstanbul Bilgi Üniversitesi İnsan Hakları Hukuku Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2011-02)
Karşılaştırma, Sabancı
Üniversitesi, Tübitak, Ġnfakto, Birim, ĠPM, Ġstanbul, 2009, s.7,
https://research.sabanciuniv.edu/14014/1/Rapor_Dindarl%C4%B1k.pdf (eriĢim: 15.07.2010).
18
Beyoğlu Musevi Hahamhanesi Vakfı, Farklı Kimliklere ve Yahudiliğe Bakış Algı...
Çarkoğlu ve Binnaz Toprak, Değişen Türkiye‟de Din, Toplum ve Siyaset, TESEV, Ġstanbul, 2006, s.37, http://research.sabanciuniv.edu/5851/1/DegisenTRdeDin-Toplum-Siyaset.pdf (eriĢim: 10.11.2010). 11 Turan Eser, Tepkiler Artınca Diyanet Geri Adım Attı...
Çarkoğlu ve Binnaz Toprak, Değişen Türkiye‟de Din, Toplum ve Siyaset, TESEV, Ġstanbul, 2006, s.37, http://research.sabanciuniv.edu/5851/1/DegisenTRdeDin-Toplum-Siyaset.pdf (eriĢim: 10.11.2010). 11 Turan Eser, Tepkiler Artınca Diyanet Geri Adım Attı...
Başörtüsü Yasağı ve Ayrımcılık: Uzman Meslek Sahibi Başörtülü Kadınlar
(TESEV Yayınları, 2010-10)
, 13
1.1 Araştırma Sorusu, 13
1.2. Saha Çalışması, 15
1.3. Araştırmanın Sınırları, 27
1.4. Araştırma Etiği Açısından Eklemek Gerekenler, 28
2. BÖLÜM
2. Sosyal ve Siyasal Bağlam: 2010 Türkiye’sinde İş Piyasalarında Başörtüsü ve
“Türkiye Bulmacası...
”, 29 2.1 Uzman Mesleklerde Başörtülü Kadınlar: Bulmacanın Eksik Parçası Olarak “Başörtüsü Yasağı”, 31 2.2. Başörtüsü Yasağının Kısa Tarihi, 33 2.3. Öğrencilere Sicil Affı, 35 2.4. Memurlara Sicil Affı, 35 3. BÖLÜM 3. Beklentiler, Önyargılar ve...
”, 29 2.1 Uzman Mesleklerde Başörtülü Kadınlar: Bulmacanın Eksik Parçası Olarak “Başörtüsü Yasağı”, 31 2.2. Başörtüsü Yasağının Kısa Tarihi, 33 2.3. Öğrencilere Sicil Affı, 35 2.4. Memurlara Sicil Affı, 35 3. BÖLÜM 3. Beklentiler, Önyargılar ve...
KADIN, DİN VE MODERNİZM: İSLAMCI KADINLARIN SİVİL ÖRGÜTLENME PRATİKLERİ
(YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SOSYOLOJİ ANABİLİM DALI, 2013)
Amacı 2
2. Çalışmanın Önemi 4
3. Çalışmanın Sınırlılıkları 5
I. BÖLÜM: TOPLUMSAL TARİHSEL BİR ÇERÇEVE 6
1.1. Tanzimat, I. Ve II. Meşrutiyet Dönemi 6
1.2. İttihat-Terakki, Cumhuriyet’in Kuruluş...
Dönemi, Tek Partili Milli Şef Dönemi 16 1.3. Çok Partili Siyasal Yaşama Geçiş Ve Demokrat Partinin İktidara Yürüyüşü 27 1.4. 1960 Darbesi Ve Adalet Partisi Dönemi 30 1.5. Siyasi Kargaşanın Egemen Olduğu Çok Partili Dönem 32 1.6. 12 Mart 1971...
Dönemi, Tek Partili Milli Şef Dönemi 16 1.3. Çok Partili Siyasal Yaşama Geçiş Ve Demokrat Partinin İktidara Yürüyüşü 27 1.4. 1960 Darbesi Ve Adalet Partisi Dönemi 30 1.5. Siyasi Kargaşanın Egemen Olduğu Çok Partili Dönem 32 1.6. 12 Mart 1971...
Türkiye’de İslami STK’ların Kurumsal Yapı ve Faaliyetlerinin Değişimi
(İLKE YAYINLARI: 11 - KURUMSAL YÖNETİM AKADEMİSİ ARAŞTIRMA RAPORLARI: 1, 2018)
KURUMSAL YÖNETİM AKADEMİSİ ARAŞTIRMA RAPORLARI - 1
Türkiye’de İslami STK’ların
Kurumsal Yapı ve Faaliyetlerinin Değişimi
Lütfi Sunar
Türkiye’de İslami STK’ların
Kurumsal Yapı ve Faaliyetlerinin Değişimi
Lütfi Sunar...
İstanbul, 2018 KURUMSAL YÖNETİM AKADEMİSİ ARAŞTIRMA RAPORLARI - 1 Türkiye’de İslami STK’ların Kurumsal Yapı ve Faaliyetlerinin Değişimi Y A Z A R H A K K I N D A Lütfi Sunar, lisans eğitimini 2002 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi Uluslararası...
İstanbul, 2018 KURUMSAL YÖNETİM AKADEMİSİ ARAŞTIRMA RAPORLARI - 1 Türkiye’de İslami STK’ların Kurumsal Yapı ve Faaliyetlerinin Değişimi Y A Z A R H A K K I N D A Lütfi Sunar, lisans eğitimini 2002 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi Uluslararası...
Türkiye’de Dini Ayrımcılık Raporu
(MAZLUMDER, 2010)
”) ve mensuplarını eğitebilmelidir. Dinin pratiklerinin
yaşanabilmesi ve ebeveynlerin çocuklarını eğitebilmesi için bu ge-
reklidir. (Ek 1 nolu protokol m.2)
B. SINIRLARI
Din ve vicdan özgürlüğünün sınırları var mıdır?
Sözleşme 9/2’de bu konuya temas...
haklılaştırıla- maması hali; (b) Genel bir düzenlemenin oransız bir biçimde belli kategoride olan kişilerin büyük bir kısmını etkilemesi, bu durumda ayrımcılık teşkil edebilmesi için objektif ve makul bir haklılaştırmasının olma- ması gereklidir. (c) Nihayet...
haklılaştırıla- maması hali; (b) Genel bir düzenlemenin oransız bir biçimde belli kategoride olan kişilerin büyük bir kısmını etkilemesi, bu durumda ayrımcılık teşkil edebilmesi için objektif ve makul bir haklılaştırmasının olma- ması gereklidir. (c) Nihayet...