Search
Now showing items 1-5 of 5
Türkiye’de Din veya İnanç Temelinde Ayrımcılığın İzlenmesi Raporu (1 Ocak – 30 Haziran 2010)
(İstanbul Bilgi Üniversitesi İnsan Hakları Hukuku Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2011-02)
ve Mazlumlar Ġçin DayanıĢma Derneği
MEB Milli Eğitim Bakanlığı
ÖSYM Öğrenci Seçme ve YerleĢtirme Merkezi
STÖ sivil toplum örgütü
TBMM Türkiye Büyük Millet Meclisi
TESEV Türkiye Ekonomik ve Sosyal Etüdler Vakfı
vb. ve benzeri
Sunu...
hedeflendi. Ocak 2010‟da biri STK ve sendika temsilcilerine, bir diğeri ise avukatlara yönelik “Ayrımcılık Yasağı Eğitim Semineri: Kavramlar, Hukuksal Temeller, Ġzleme ve Belgeleme” baĢlıklı üçer günlük iki eğitim semineri gerçekleĢtirildi. Bu seminerlerin...
hedeflendi. Ocak 2010‟da biri STK ve sendika temsilcilerine, bir diğeri ise avukatlara yönelik “Ayrımcılık Yasağı Eğitim Semineri: Kavramlar, Hukuksal Temeller, Ġzleme ve Belgeleme” baĢlıklı üçer günlük iki eğitim semineri gerçekleĢtirildi. Bu seminerlerin...
Türkiye’de İnanç Grupları: Sorunlar ve Taleplere Yönelik Yeni bir Çerçeve
(İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2011-09)
, bu anlamda henüz
tamamlanmamıştır. Mülakatlarda din, vicdan ve inanç özgürlüğü çerçevesinde karşılaşılan
sorunlar, inanç uygulamaları/pratikleri, devlet ve toplumla ilişkiler, güvenlik, mali kaynaklar,
ayrımcılık, dini eğitim, din görevlisi...
); ve Kanun önünde eşitlik (Madde 10) ve Eğitim ve Öğretim Hakkı (Madde 42) gibi vatandaşlık hakları ve temel hak ve özgürlüklere ilişkin madde başlıkları altında gerçekleşecek tartışmalara katkıda bulunmak, bu tartışmalara veri sağlamak ve bu...
); ve Kanun önünde eşitlik (Madde 10) ve Eğitim ve Öğretim Hakkı (Madde 42) gibi vatandaşlık hakları ve temel hak ve özgürlüklere ilişkin madde başlıkları altında gerçekleşecek tartışmalara katkıda bulunmak, bu tartışmalara veri sağlamak ve bu...
Türkiye’de Dini Ayrımcılık Raporu
(MAZLUMDER, 2010)
SINIRLARI
A. KAPSAMI
a- Dilediği dine inanma
b- İnandığı gibi yaşama
c- Örgütlenme
d- Eğitim görme
AİHS’nin 9.madde metninden yukarıdaki kapsam anlaşılmakta-
dır.
Tarih, tek tip dine inanmak için vatandaşlarına baskı yapan zor-
balara tanıktır. Ama tüm...
diğer din mensubuna kendi gibi olma baskısı yapmamalıdır. 32 15.04.2003 tarihli Av.M.Halit ÇELİK – Mazlumder Eğitim seminer notları Türkiye’de Dini Ayrımcılık Raporu (2008) 29 Her din mensubu kendi arasında örgütlenebilmeli (“tek başına veya topluca...
diğer din mensubuna kendi gibi olma baskısı yapmamalıdır. 32 15.04.2003 tarihli Av.M.Halit ÇELİK – Mazlumder Eğitim seminer notları Türkiye’de Dini Ayrımcılık Raporu (2008) 29 Her din mensubu kendi arasında örgütlenebilmeli (“tek başına veya topluca...
BM Din veya Inanca Dayanan Her Türlü Hoşgörüsüzlüğün ve Ayrımcılığın Tasfiye Edilmesine Dair Bildiri
(Birleşmiş Milletler, 1981-11-25)
.
5. Madde
Çocuğun Hakları
1. çocukların anne ve babaları, eğer varsa vasileri kendi dinlerine veya inançlarına ve kendi
inançları doğrultusunda çocuklarının yetişmelerini istedikleri ahlak eğitime uygun bir tarzda aile içindeki
yaşamı...
düzenleme hakkına sahiptir. 2. Her çocuk, din veya inanç konularında anne ve babasının, ve varsa vasisinin dileğine uygun olan bir eğitime ulaşma hakkından yararlanır; çocuklar, kendi anne ve babasının veya vasisinin dileğine aykırı bir din veya inanç...
düzenleme hakkına sahiptir. 2. Her çocuk, din veya inanç konularında anne ve babasının, ve varsa vasisinin dileğine uygun olan bir eğitime ulaşma hakkından yararlanır; çocuklar, kendi anne ve babasının veya vasisinin dileğine aykırı bir din veya inanç...
Din veya İnanca Dayanan Her Türlü Hoşgörüsüzlüğün ve Ayrımcılığın Tasfiye Edilmesine Dair Bildiri
(Birleşmiş Milletler, 1981)
.
5. Madde
Çocuğun Hakları
1. çocukların anne ve babaları, eğer varsa vasileri kendi dinlerine veya inançlarına ve kendi
inançları doğrultusunda çocuklarının yetişmelerini istedikleri ahlak eğitime uygun bir tarzda aile içindeki
yaşamı...
düzenleme hakkına sahiptir. 2. Her çocuk, din veya inanç konularında anne ve babasının, ve varsa vasisinin dileğine uygun olan bir eğitime ulaşma hakkından yararlanır; çocuklar, kendi anne ve babasının veya vasisinin dileğine aykırı bir din veya inanç...
düzenleme hakkına sahiptir. 2. Her çocuk, din veya inanç konularında anne ve babasının, ve varsa vasisinin dileğine uygun olan bir eğitime ulaşma hakkından yararlanır; çocuklar, kendi anne ve babasının veya vasisinin dileğine aykırı bir din veya inanç...