Search
Now showing items 1-10 of 17
CEDAW İkinci ve Üçüncü Birleştirilmiş Periyodik Türkiye Raporu
(CEDAW, 1993)
yönelik çalışmalar 19. yüzyılda
başlamıştır. Kız çocuklarına verilen eğitim kadınların o dönemde yazarlık,
öğretmenlik gibi meslekler edinmesini mümkün kılmış; ancak bu haklar diğer
temel sosyal haklarla desteklenmediğinden kadının toplumsal yaşamda...
yapılanmasını sağlamış, büyük bir toplumsal değişim gerçekleştirilmiştir. Atatürk devrimlerinden Türk kadınını doğrudan etkileyen konular arasında 1924 yılında ilki çıkarılan ve eğitimi tek sistem ve çatı altında toplayarak kadınlara erkeklerle eşit eğitim...
yapılanmasını sağlamış, büyük bir toplumsal değişim gerçekleştirilmiştir. Atatürk devrimlerinden Türk kadınını doğrudan etkileyen konular arasında 1924 yılında ilki çıkarılan ve eğitimi tek sistem ve çatı altında toplayarak kadınlara erkeklerle eşit eğitim...
Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Kadınların Eğitimi
(Milli Eğitim, 1999)
Osmanlı döneminde kadınlar, sadece sıbyan
mekteblerinden yararlanabilmekte, daha fazla bir eğitime
ihtiyaç duyulmamaktaydı
dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/143/14.htm
Osmanlı’dan Cumhuriyet’e...
Kadınların Eğitimi Dr. Şefika KURNAZ (*) Osmanlı döneminde kadınlar, sadece sıbyan mekteblerinden yararlanabilmekte, daha fazla bir eğitime ihtiyaç duyulmamaktaydı. İdareci ve aydın kesimden kimselerin kızları, ailelerinin desteği ile özel dersler...
Kadınların Eğitimi Dr. Şefika KURNAZ (*) Osmanlı döneminde kadınlar, sadece sıbyan mekteblerinden yararlanabilmekte, daha fazla bir eğitime ihtiyaç duyulmamaktaydı. İdareci ve aydın kesimden kimselerin kızları, ailelerinin desteği ile özel dersler...
Pekin Deklarasyonu ve Eylem Planı
(Birleşmiş Milletler, 1995-09)
;
30. Eğitimde ve sağlık hizmetlerinde kadınlarla erkeklere eşit davranılmasını ve bunlara eşit ulaşmalarını
güvence altına almaya ve eğitim kadar kadının cinsel sağlığını ve üreme sağlığını artırmaya;
31. Kadınların ve kız çocuklarının insan...
bir araç olarak, kadınların, toprak, kredi, bilim ve teknoloji, mesleki eğitim, bilgi, iletişim ve pazarlar dahil ekonomik kaynaklara eşit ulaşmalarını sağlayacak ve uluslararası işbirliği yoluyla bu kaynaklara eşit ulaşmanın yararlarını kullanacak...
bir araç olarak, kadınların, toprak, kredi, bilim ve teknoloji, mesleki eğitim, bilgi, iletişim ve pazarlar dahil ekonomik kaynaklara eşit ulaşmalarını sağlayacak ve uluslararası işbirliği yoluyla bu kaynaklara eşit ulaşmanın yararlarını kullanacak...
AGİK İNSANİ BOYUT KONFERANSI İLE İLGİLİ KOPENHAG TOPLANTISI BELGESİ
(Avrupa Güvenlik ve İşbirliği Konferansı, 1990-06-28)
edildiği şekilde ulusal yasalarında kabul edeceklerdir.
14. Katılımcı Devletler, mesleki ve teknik eğitim dersleri alan kişiler de
dahil olmak üzere, kendi ülkelerinde, diğer katılımcı Devletler’den gelen
öğrenci ve stajyerlerin eğitim almasına imkanı...
sağlayan koşulların yaratılmasının teşvik edilmesi konusunda mutabık kalmışlardır. Aynı şekilde, kendi ülkelerindeki gençlerin diğer katılımcı Devletlerde eğitim alabilmeleri için, bu ülkelere gidişlerini destekleme ve bu amaçla, gerektiğinde ilgili...
sağlayan koşulların yaratılmasının teşvik edilmesi konusunda mutabık kalmışlardır. Aynı şekilde, kendi ülkelerindeki gençlerin diğer katılımcı Devletlerde eğitim alabilmeleri için, bu ülkelere gidişlerini destekleme ve bu amaçla, gerektiğinde ilgili...
Cumhuriyet Öncesinde Türk Kadını (1839-1923)
(T.C. Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu, 1991)
düşünmek de mümkün değildir.
Şefika KURNAZ'ın "Cumhuriyet Öncesinde Türk Kadını" adlı bu çalışması,
bizde kadının konumundaki değişmeye tutulmuş bir ayna hüviyetinde Tanzimat
ile Cumhuriyet arasındaki 84 yıllık sürede, hukuka, ekonomiye ve eğitime...
...............................................................................................................XI BİRİNCİ BÖLÜM ..................................................................... 1 TANZİMATTAN II. MEŞRUTİYETE KADAR OLAN DÖNEM (1839-1908) ........................................................................ 3 I- EĞİTİM...
...............................................................................................................XI BİRİNCİ BÖLÜM ..................................................................... 1 TANZİMATTAN II. MEŞRUTİYETE KADAR OLAN DÖNEM (1839-1908) ........................................................................ 3 I- EĞİTİM...
Yedinci Beş Yıllık Kalkınma Planı 1996-2000
(Devlet Planlama Teşkilatı, 1996)
. İNSAN KAYNAKLARININ GELİŞTİRİLMESİ................................... 22
1. EĞİTİM REFORMU ..................................................................... 23
2. NÜFUS VE AİILE PLANLAMASI...................................................... 34...
Kalkınma Planı TABLOLAR VE GRAFJKLER Savfa No: TABLO: 1- Nüfusun Eğitim Durumu (1990) ..................................................... 24 TABLO: 2- Egitimde Sayisal Gelismeler ......................................................... 24...
Kalkınma Planı TABLOLAR VE GRAFJKLER Savfa No: TABLO: 1- Nüfusun Eğitim Durumu (1990) ..................................................... 24 TABLO: 2- Egitimde Sayisal Gelismeler ......................................................... 24...
Avrupa Sosyal Şartı
(United Nations, 1996)
hakkına sahiptir.
9 Herkesin, kişisel ilgi ve yeteneklerine göre bir mesleği seçmesine yardımcı olacak uygun mesleki
yönlendirme olanağına sahip olma hakkı vardır.
10 Herkesin, mesleki eğitim için uygun olanaklara sahip olma hakkı vardır.
11...
bulma hizmetlerini kurmayı ya da sürdürmeyi; 4 Uygun mesleğe yöneltme, eğitim ve rehabilitasyon hizmetlerini sağlamayı ya da teşvik etmeyi; taahhüt ederler. Madde 2 - Adil çalışma koşullarına sahip olma hakkı Akit Taraflar, âdil çalışma...
bulma hizmetlerini kurmayı ya da sürdürmeyi; 4 Uygun mesleğe yöneltme, eğitim ve rehabilitasyon hizmetlerini sağlamayı ya da teşvik etmeyi; taahhüt ederler. Madde 2 - Adil çalışma koşullarına sahip olma hakkı Akit Taraflar, âdil çalışma...
Kadına yönelik şiddetin Ortadan Kaldırılmasına Dair Bildirge
(Birleşmiş Milletler, 1993)
, sömürüyle bağlantılı şiddet dahil olmak üzere aile içinde meyda-
na gelen fiziksel, cinsel veya psikolojik şiddet;
(b) Tecavüz, cinsel suistimal, iş yerinde, eğitim kurumlarında veya diğer yerlerde
184 kadınlara karşı şiddet
meydana gelen cinsel taciz ve...
duyarlı olmaları için eğitim almalarının sağlanması için önlemler al- malıdırlar; (j) Kadın ve erkeklerin sosyal ve kültürel davranış biçimlerini değiştirmek ve cins- lerden birinin üstünlüğü veya aşağı olması fikrine ve kadın ve erkekler için basmaka- lıp...
duyarlı olmaları için eğitim almalarının sağlanması için önlemler al- malıdırlar; (j) Kadın ve erkeklerin sosyal ve kültürel davranış biçimlerini değiştirmek ve cins- lerden birinin üstünlüğü veya aşağı olması fikrine ve kadın ve erkekler için basmaka- lıp...
Avrupa Kentsel Şartı ve Avrupa Kentli Hakları Bildirgesi
(Avrupa Komisyonu, 1996)
sağlayarak; halkına iyi bir
yaşam biçimi sunarak; değerini orada yaşayan, ziyaret eden, çalışan ve ticaret yapan,
eğlence, kültür ve bilgiyi orada arayan ve eğitim görenlerden alarak; birçok sektör ve
aktiviteyi (trafik, yaşam, çalışma, dinlence...
, yoksulluğa karşı önlemler ve özellikle özürlülere, gerekli donanımın sağlanmasını, Güvenlik, refah, iş, eğitim ve öğretim olanaklarının, kültür ve tarih mirasına sahip olabilme haklarının sağlanmasını destekler. ANA BAŞLIKLAR ÖZEL BÖLÜMLER KONU: Ulaşım ve...
, yoksulluğa karşı önlemler ve özellikle özürlülere, gerekli donanımın sağlanmasını, Güvenlik, refah, iş, eğitim ve öğretim olanaklarının, kültür ve tarih mirasına sahip olabilme haklarının sağlanmasını destekler. ANA BAŞLIKLAR ÖZEL BÖLÜMLER KONU: Ulaşım ve...
Aile İçi Şiddetin Sebep ve Sonuçları
(Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Yayın No: 86, 1995-11)
......................... , . . . . . . . . . . . . 67
5.2.1 .3. Asıl Geliri Kazanan Kişinin
Cinsiyeti ........................ ......... .............. 67
5.2. 1 .4. Asıl Geliri Kazanan Kişinin yaşı .......... 68
5 .2.1 .5 . Asıl Geliri Kazanan Kişinin
Eğitim Durumu...
6. GÖRÜŞÜLEN KİşİLERİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ............ . . .. ... .......... ............... ........................ 78 6 . 1 . Yaş ............................................................................... 78 6.2. Eğitim Durumu...
6. GÖRÜŞÜLEN KİşİLERİN DEMOGRAFİK ÖZELLİKLERİ ............ . . .. ... .......... ............... ........................ 78 6 . 1 . Yaş ............................................................................... 78 6.2. Eğitim Durumu...