Search
Now showing items 1-10 of 21
Millî Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2008-2009
(Milli Eğitim Bakanlığı, 2009)
Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet Ayrımcılığı
(Eğitim-Sen Merkez Kadın Komisyonu, 2009)
Türkiye'de Öğrenci Başarısında Eşitsizliğin Belirleyicileri
(Eğitim Reformu Girişimi (ERG), 2009-02)
edebilecek tek birikim eğitimdir. Bu bağlamda sosyoekonomik altyapının, eğitimde eşitsizlik üretip üretmediği
önemli bir sorudur. Sosyoekonomik dezavantajları yüzünden eğitim sisteminden yeterince faydalanamayan
bireylerin daha üst tabakalara erişmesi...
zorlaşmaktadır. Dolayısıyla eğitimde eşitsizlik sosyoekonomik hareketliliği felç eden bir engeldir. Eğitimde eşitsizlik iki boyutta incelenebilir: Eğitime erişim ve eğitimin kalitesi. Eğitime erişimde eşitsizlik, okullulaşma oranı, okula devam oranı, ortalama...
zorlaşmaktadır. Dolayısıyla eğitimde eşitsizlik sosyoekonomik hareketliliği felç eden bir engeldir. Eğitimde eşitsizlik iki boyutta incelenebilir: Eğitime erişim ve eğitimin kalitesi. Eğitime erişimde eşitsizlik, okullulaşma oranı, okula devam oranı, ortalama...
Eğitim Hakkı ve Eğitimde Haklar Uluslararası İnsan Hakları Belgeleri Işığında Ulusal Mevzuatın Değerlendirilmesi
(Eğitim Reformu Girişimi, 2009-03)
F 0 212 292 02 95
www.erg.sabanciuniv.edu ISBN 978-975-8362-91-2
Eğitim Hakkı ve Eğitimde Haklar
Uluslararası İnsan Hakları Belgeleri Işığında Ulusal Mevzuatın Değerlendirilmesi
E¤itim Hakk› ve E¤itimde Haklar
Uluslararas› ‹nsan Haklar› Belgeleri Ifl...
›¤›nda Ulusal Mevzuat›n De¤erlendirilmesi Eğitimde Haklar Projesi, Sabancı Üniversitesi Eğitim Reformu Girişimi tarafından Avrupa Birliği mali desteği ile yürütülmüştür. Bu yayında dile getirilen görüş ve düşünceler yazarlarına aittir ve hiçbir şekilde Avrupa...
›¤›nda Ulusal Mevzuat›n De¤erlendirilmesi Eğitimde Haklar Projesi, Sabancı Üniversitesi Eğitim Reformu Girişimi tarafından Avrupa Birliği mali desteği ile yürütülmüştür. Bu yayında dile getirilen görüş ve düşünceler yazarlarına aittir ve hiçbir şekilde Avrupa...
Türk Kadınlarının Tıp Eğitimine Başlama Süreci ve İstanbul Darülfünunu Tıp Fakültesi’nden Mezun Olan İlk Kadın Hekimler
(Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 2009)
, Trablusgarp ve I. Dünya savaşları sırasında sağlık alanında kadın ile erkek arasındaki ayrımı kaldıran ihtiyacın doğmasıyla,
Türk kadınları tıp fakültesinde eğitim alma hakkını kazanabildiler. Bu savaşı 1922 yılında kazanmayı başaran ilk kadın hekimler...
adetlere uygun olarak ler. Başlangıçta orduya hekim yetiştirmek amacıyla kadınların hastaları tedavi ettikleri, hem de sosyal kurulan Mekteb-i Tıbbiye-i Şahane’nin açılmasından yardım kurumları yaptırarak sağlık alanına katkıda sonra eğitimli, hemen...
adetlere uygun olarak ler. Başlangıçta orduya hekim yetiştirmek amacıyla kadınların hastaları tedavi ettikleri, hem de sosyal kurulan Mekteb-i Tıbbiye-i Şahane’nin açılmasından yardım kurumları yaptırarak sağlık alanına katkıda sonra eğitimli, hemen...
Erken Yaşta Evlilikler Hakkında İnceleme Yapılmasına Dair Rapor
(Türkiye Büyük Millet Meclisi Kadın Erkek Fırsat Eşitliği Komisyonu, 2009-05-13)
Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel
Müdürlüğü
Şube Müdürü
17- Hicran ÇETİN
Milli Eğitim Bakanlığı – Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma
Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Uzman Psikolojik Danışman
18- Dr. Ayten EROL
Başbakanlık Diyanet İşleri Başkanlığı...
– Din İşleri Yüksek Kurulu Eğitim Uzmanı 19- Ceren Seda ERDEM Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı – Çalışma Genel Müdürlüğü Çalışma Uzmanı 20- Servet KAYA Adalet Bakanlığı – Kanunlar Genel Müdürlüğü Tetkik Hakimi 2 6. TOPLANTI (5/10/2009) 21...
– Din İşleri Yüksek Kurulu Eğitim Uzmanı 19- Ceren Seda ERDEM Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı – Çalışma Genel Müdürlüğü Çalışma Uzmanı 20- Servet KAYA Adalet Bakanlığı – Kanunlar Genel Müdürlüğü Tetkik Hakimi 2 6. TOPLANTI (5/10/2009) 21...
Engelli Hakları Sözleşmesi
(Birleşmiş Milletler, 2009)
çevreye, sağlık ve eğitim hizmetlerine, bilgiye ve
iletişime erişimin engellilerin tüm insan haklarından ve temel özgürlüklerden tam yararlanmasını
sağlamadaki önemini kabul ederek,
(w) Diğer bireylere ve ait olduğu topluma karşı görevleri bulunan...
katkısının toplumca tanınmasını teşvik etmek; (b) Erken yaştan itibaren tüm çocukların eğitim sisteminin her aşamasında engelli bireylerin insan haklarına saygıyla yaklaşmasını teşvik etmek; (c) Tüm kitle iletişim araçlarında engellilerin işbu Sözleşme...
katkısının toplumca tanınmasını teşvik etmek; (b) Erken yaştan itibaren tüm çocukların eğitim sisteminin her aşamasında engelli bireylerin insan haklarına saygıyla yaklaşmasını teşvik etmek; (c) Tüm kitle iletişim araçlarında engellilerin işbu Sözleşme...
ABD Komisyonunun Uluslararası Din Özgürlüklerine İlişkin 2009 Yıllık Raporuna Genel Bakış
(United States Commission on International Religious Freedom (USCIRF), 2009)
gerektiğine kanaat getirmiştir.
gayrimenkul satın alma ve edinme, dini görevli yetiştirme ve dini eğitim sunma haklarını etkili
bir şekilde reddeden devlet politikaları ve eylemler dahil olmak üzere dini azınlıkların dini
özgürlükleri hususundaki belirgin...
kontrol eder ve devlet görevlisi olarak imamların istihdamından sorumludur. Hükümet Diyanet vasıtasıyla sadece hükümet tarafından yaptırılan camilerde maaşları devlet tarafından ödenen imamların eğitim vermesine ve özellikle İslam’ın sadece Hanefi Sünni...
kontrol eder ve devlet görevlisi olarak imamların istihdamından sorumludur. Hükümet Diyanet vasıtasıyla sadece hükümet tarafından yaptırılan camilerde maaşları devlet tarafından ödenen imamların eğitim vermesine ve özellikle İslam’ın sadece Hanefi Sünni...
Kadınlara Yönelik Şiddetin Önlenmesi, Cezalandırılması ve Ortadan Kaldırılmasına Dair Amerikan Devletleri Sözleşmesi
(Birleşmiş Milletler, 2009)
grup, gelir, kültür, eğitim seviyesi, yaş veya din gözetmeksizin toplumun her kesimine yayıldığını ve toplumu en temelinden sarstığını teyit ederek ve Amerikan Devletleri Kadın Komisyonu’nun Delegeler Meclisi’nin Yirmi Beşinci Oturumu’nda kabul edilmiş...
EV KADINLARI VE ÇALIŞAN KADINLAR ARASINDA SİYASAL DAVRANIŞ FARKLILIKLARI: ISPARTA ÖRNEK OLAY ARAŞTIRMASI
(SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ KAMU YÖNETİMİ ANABİLİM DALI, 2009)
........................................................................................................... 22
2.2. Eğitim ............................................................................................................. 24
2.3. Meslek...
Geçirdikleri Yerleşim Birimi ............... 83 4.5.1.3. Deneklerin Eğitim Seviyesi............................................................. 83 4.5.1.4. Deneklerin Mesleki Özellikleri....................................................... 85 4...
Geçirdikleri Yerleşim Birimi ............... 83 4.5.1.3. Deneklerin Eğitim Seviyesi............................................................. 83 4.5.1.4. Deneklerin Mesleki Özellikleri....................................................... 85 4...