Search
Now showing items 1-10 of 23
Din Eğitimi İndeksi 2015-2016: Eğitim-Öğretim Döneminde Temel Din Eğitimi Göstergeleri
(Din Eğitimi Akademisi (DEA), 2016)
Yaygın din eğitimi alanındaki çalışmalarını 15 yıldır devam ettiren YEKDER; ahlâkî ve manevî bakımdan tutarlı nesiller yetişmesinin, kaliteli bir din eğitimi hizmeti verilmesine bağlı olduğu fikrinden hareketle, din eğitimi alanında özgün modeller...
Diyanet İşleri Başkanlığı 2016 Yılı İdare Faaliyet Raporu
(Diyanet İşleri Başkanlığı Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, 2016)
kurumlarından ve milletimizin din hizmetlerine duyulan ihtiyaç daha da artmakta-
en önemli kazanımlarından biridir. dır. İnsanlığın hasret kaldığı adalet ve güven ortamı
İslam dininin iman, ibadet ve ahlâk esasları ile ilgili ancak İslam’ın rahmet yüklü...
mesajlarıyla buluşan işleri yürütmek, ibadet yerlerini yönetmek, toplumu gönüller ve zihinler tarafından tesis edilebilecektir ki, din konusunda aydınlatmak, milletçe dayanışma ve bu inançla hizmet üreten Başkanlığımız, milletimizin bütünleşmeyi sağlamak...
mesajlarıyla buluşan işleri yürütmek, ibadet yerlerini yönetmek, toplumu gönüller ve zihinler tarafından tesis edilebilecektir ki, din konusunda aydınlatmak, milletçe dayanışma ve bu inançla hizmet üreten Başkanlığımız, milletimizin bütünleşmeyi sağlamak...
Musawah Thematic Report on Article 16 & Muslim Family Law: Turkey
(Musawah, 2016-07)
Musawah,1 the global movement for equality and justice in the Muslim family, submits its 15th Thematic Report on Article 162 and related concerns for consideration by the CEDAW Committee in its review of the Republic of ...
Türkiye’deki Ortalama İnsan Kim?
(KONDA, 2016-01)
baskısı’nın, ister gerçek olsun, ister
hayal edilsin, niteliğini ortaya koyabileceğiz. Türkiye’de “din elden gidiyor” ya da tam
tersine “modernlik elden gidiyor” diyenler gündelik hayatlarında nasıl gözlemler
yapıyorlar ve nasıl bir toplum içinde...
Birleşmiş Milletler Kadının Statüsü Komisyonu 61. Oturumu Gözlem Raporu
(Kadın ve Demokrasi Derneği (KADEM), 2016-03)
önderler tarafından desteklenmektedir. Ayrıca Endonezya‟da var olan diğer din
temsilcileri ile de görüşülerek, kadını güçlendirici uygulamaların temeli atılmaktadır.
İfade özgürlüğü ile diğer dinler ile birlikte bir araya gelinerek ortak bir forumda...
Cinsiyet Eşitliği Yolunda Yerel Politikalar Raporu
(Ka-Der, 2016-07)
, akademisyenlerin, meslek
kuruluşlarının, sivil toplum örgütlerinin, örgütlü örgütsüz
kadınların ve tüm ilgilenenlerin çalışmaya katkıda bulunma-
sını diliyoruz.
Çalışmanın ilk kısmında; birinci bölümde, yerel yönetimlerde ka-
dın temsili ve cinsiyet eşitliğini...
-DER’in birincil hedefidir. KA-DER Ankara şubesi, 2004 yılı Mart ayında kurulan Avrupa Ka- dın Lobisi Türkiye Ulusal Koordinasyonunun genel sekreteryasına getirilmiştir. 2004 yılı Ekim ayında da Avrupa Kadın Lobisine tam üye olmuştur. Yerel Siyaset Çalışma...
-DER’in birincil hedefidir. KA-DER Ankara şubesi, 2004 yılı Mart ayında kurulan Avrupa Ka- dın Lobisi Türkiye Ulusal Koordinasyonunun genel sekreteryasına getirilmiştir. 2004 yılı Ekim ayında da Avrupa Kadın Lobisine tam üye olmuştur. Yerel Siyaset Çalışma...
Miili Eğitim Bakanlığı 2017 Yılı Bütçe Sunuşu (TBMM Genel Kurulu)
(Miili Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, 2016-12-11)
.1.3.1. Genel Ortaöğretim 62
2.1.3.2. Mesleki ve Teknik Ortaöğretim 63
2.1.3.3. Din Öğretimi 66
2.1.4. Özel Eğitim ve Rehberlik 68
2.1.5. Özel Öğretim 74
2.1.6. Yükseköğretim 77
2.2. Yaygın Eğitim 77
2.2.1. Hayat Boyu Öğrenme 78
3. EĞİTİM...
2017 Yılı Bütçe Sunuş Konuşması Müdürlüğü ile Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından yürütülmektedir. Bu kapsamda Bakanlığımız ilgili birimleri tarafından hazırlanan 66 dersin öğretim programını değerlendirme çalışmaları devam etmektedir...
2017 Yılı Bütçe Sunuş Konuşması Müdürlüğü ile Din Öğretimi Genel Müdürlüğü tarafından yürütülmektedir. Bu kapsamda Bakanlığımız ilgili birimleri tarafından hazırlanan 66 dersin öğretim programını değerlendirme çalışmaları devam etmektedir...
CHANGING DISCOURSE ON WOMEN AND ISLAM IN TURKEY IN ETHNOGRAPHIC STUDIES
(MIDDLE EAST TECHNICAL UNIVERSITY, 2016-09)
This thesis provides an analysis of the change of ethnographic discourse on women and Islam in Turkey. Based on the theoretical framework of feminist postcolonial theory it analyses the ethnographic studies as texts and ...
TÜRKİYE 7. DÖNEMSEL ÜLKE RAPORUYLA İLGİLİ YANITLAR
(CEDAW, 2016)
; Raporun 54, 75., 76. ve 85 paragrafında belirtilen eğitim
çalışmaları sürdürülmüştür. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Din Öğretimi Genel
Müdürlüğünce uygulanan “Evin Okula Yakınlaştırılması ve Değişen Anne Baba Rolleri”
projesi ile ailelerin eğitimine...
yönelik yapılan çalışmalar ile dezavantajlı gruplara yönelik tedbirler alınmaktadır. 32. MEB’e bağlı ilk ve ortaokullarda kullanılan ders kitapları ile öğretim materyallerinin hazırlık çalışmalarında etnik köken, yaş, engel durumu, din, cinsel...
yönelik yapılan çalışmalar ile dezavantajlı gruplara yönelik tedbirler alınmaktadır. 32. MEB’e bağlı ilk ve ortaokullarda kullanılan ders kitapları ile öğretim materyallerinin hazırlık çalışmalarında etnik köken, yaş, engel durumu, din, cinsel...
Shadow NGO Report on Turkey’s Seventh Periodic Report to The Committee on The Elimination of Discrimination Against Women
(CEDAW, 2016)
zengin bir mozaiğe
sahiptir. Türkiye din esasına dayanmayan yasalar çerçevesinde yönetilmektedir.
Din ve devlet işlerinin birbirinden ayrıldığı, devlet yönetimi ve işleyişinin başta
Anayasa olmak üzere diğer temel yasalara dayandığı bir hukuk...
bu şekilde yorumlanmaktadır. Madde 10: "Herkes dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir." Madde 12: "Herkes, kişiliğine bağlı, dokunulmaz, devredilemez...
bu şekilde yorumlanmaktadır. Madde 10: "Herkes dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir." Madde 12: "Herkes, kişiliğine bağlı, dokunulmaz, devredilemez...