Search
Now showing items 1-10 of 18
Türkiye’de İnanç Grupları: Sorunlar ve Taleplere Yönelik Yeni bir Çerçeve
(İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2011-09)
özgürlükler ve eşitlik konusundaki sorunlarının üstesinden gelmeye yönelik
bir tartışma platformu oluşturmayı hedeflemektedir.
Anayasasında ve taraf olduğu uluslararası sözleşmelerde din ve vicdan özgürlüğünü garanti
altına alan ve laik bir devlet olan...
Türkiye’nin, eşit haklar ve vatandaşlığa dayanan kapsamlı ve tutarlı bir inanç siyaseti bulunmamaktadır. Türkiye’de yaygın şekilde ele alındığı ve uygulandığı haliyle laiklik ilkesi, dini özgürlükleri tartışmada ve din-devlet-toplum ilişkilerini...
Türkiye’nin, eşit haklar ve vatandaşlığa dayanan kapsamlı ve tutarlı bir inanç siyaseti bulunmamaktadır. Türkiye’de yaygın şekilde ele alındığı ve uygulandığı haliyle laiklik ilkesi, dini özgürlükleri tartışmada ve din-devlet-toplum ilişkilerini...
DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI BÜNYESİNDEKİ AİLE İRŞAT VE REHBERLİK HİZMETLERİNİN DİN EĞİTİMİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ (Elazığ İli Örneği)
(Selçuk Üniversitesi, 2011)
Din eğitiminde danıŞma ve rehberlik faaliyetleri büyük önem taŞımaktadır; ancak ülkemizde gerek örgün gerek yaygın din eğitimi kurumlarında verilen danıŞma ve rehberlik hizmetleri yeterli değildir. Aynı Şekilde dini danıŞma ve rehberlik konusu...
Türkiye’de Din veya İnanç Temelinde Ayrımcılığın İzlenmesi Raporu (1 Ocak – 30 Haziran 2010)
(İstanbul Bilgi Üniversitesi İnsan Hakları Hukuku Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2011-02)
Din veya inanç temelinde ayrımcılığın izlenmesine dair bu rapor, Şubat 2009 – Mart 2011 arasında yürütülen Belgeleme ve Raporlama Yoluyla Türkiye’de Ayrımcılıkla Mücadele Projesi kapsamında hazırlandı. İstanbul Bilgi Üniversitesi İnsan Hakları...
Avrupa Ülkeleri Anayasalarında Toplumsal Cinsiyet ve Kadın-Erkek Eşitliği ile İlgili Düzenlemeler
(Türkiye Büyük Millet Meclisi Araştırma Merkezi, 2011-11)
cinsiyet, cinsiyet, hamilelik, medeni durum, etnik
veya sosyal köken, renk, cinsel yönelim, yaş, engellilik, din, vicdan, inanç, kültür, dil ve doğum
dahil olmak üzere bir veya daha fazla temellere dayalı olarak doğrudan veya dolaylı ayrımcılık
yapamaz...
2008 yılına dek 96 kez değişiklik yapılmıştır.8)9 Madde 7. (1) Tüm yurttaşlar kanun önünde eşittir. Hiç kimse doğum, cinsiyet, varlık, sınıf veya din sebebiyle ayrıcalıklı muamele görmez. Engeli sebebiyle hiç kimseye ayrımcılık yapılmaz...
2008 yılına dek 96 kez değişiklik yapılmıştır.8)9 Madde 7. (1) Tüm yurttaşlar kanun önünde eşittir. Hiç kimse doğum, cinsiyet, varlık, sınıf veya din sebebiyle ayrıcalıklı muamele görmez. Engeli sebebiyle hiç kimseye ayrımcılık yapılmaz...
Dünü, Bugünü Yarınıyla Başörtüsü Meselesi
(Arge Enstitü, 2011-11)
yönetiminde herhangi bir dinin referans alınmamasını ve
devletin dinler karşısında tarafsız olmasını savunan prensiptir. “Şu üç unsurun beraberliğidir; Bir
taraftan toplumun din konusunda çeşitlilik arz etmesi nedeniyle din ve vicdan özgürlüğü, bir taraf...
- tan din ve devletin ayrılığı, bir taraftan da dinler ve inançlar arasında eşitliğin sağlanmasıdır. Din ve devletin ayrılığı dinin devlete tahakküm etmemesi, devletin de dini serbest bırakmasıdır.”1 Halkın %90‘ının Müslüman olduğu Türkiye’deki laiklik...
- tan din ve devletin ayrılığı, bir taraftan da dinler ve inançlar arasında eşitliğin sağlanmasıdır. Din ve devletin ayrılığı dinin devlete tahakküm etmemesi, devletin de dini serbest bırakmasıdır.”1 Halkın %90‘ının Müslüman olduğu Türkiye’deki laiklik...
Ayrımcılık Yasağı Eğitim Rehberi
(İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2011-02)
projenin çıkış noktası oldu.
Proje kapsamında ırk veya etnik köken, din veya inanç, engellilik, cinsel yönelim veya
cinsiyet kimliği temelleri ele alındı. Bu ayrımcılık temelleri Avrupa Birliği Konseyi’nin Irk Eşit-
liği Direktifi ile İstihdamda Eşitlik...
İnsan Hakları Sözleşmesi’nin 1. maddesi ve Afrika İn- san ve Halkların Hakları Şartı’nın 2. maddesi belirtilebilir. Bu ve diğer sözleşmelerde taraf devletler, kendi ülkelerinde yaşayan ve yetkisi altında bulunan herkese ırk, renk, cinsiyet, dil, din...
İnsan Hakları Sözleşmesi’nin 1. maddesi ve Afrika İn- san ve Halkların Hakları Şartı’nın 2. maddesi belirtilebilir. Bu ve diğer sözleşmelerde taraf devletler, kendi ülkelerinde yaşayan ve yetkisi altında bulunan herkese ırk, renk, cinsiyet, dil, din...
Türkiye’de Ve Dünyada Başörtüsü Yasağı Kronolojisi (1964-2011)
(MAZLUMDER, 2011)
gerçeğini değiştirememiştir.
Çalışma hayatında ve sosyal hayatta halen başörtülü kadınlara yönelik yasakçı ve ayrımcı uygulamalar
devam etmektedir.
Türkiye’de din ve vicdan hürriyeti alanında yaşanan en önemli sorun; başörtüsünün her ne gerekçe ile
olursa...
, demokratik kurum ve güçlerin ülke siyasetinde temel belirleyici olmadığı bir ortamda, askeri bürokrasinin ve yargı bürokrasisinin elbirliğiyle ülkede uzun yıllar kalımlı olacak olan ve milyonlarca kadının ifade, din ve vicdan özgürlüğü başta olmak üzere bir...
, demokratik kurum ve güçlerin ülke siyasetinde temel belirleyici olmadığı bir ortamda, askeri bürokrasinin ve yargı bürokrasisinin elbirliğiyle ülkede uzun yıllar kalımlı olacak olan ve milyonlarca kadının ifade, din ve vicdan özgürlüğü başta olmak üzere bir...
Eğitim İzleme Raporu 2011
(Eğitim Reformu Girişimi, 2011)
Demokratik Yurttaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi Alanındaki Çalışmalar 104
Din ve Eğitim 108
Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet 112
Ortaöğretim Rehberlik ve Yönlendirme Dersi Programları 113
Ortaöğretimde Genel Eğitim-Mesleki Eğitim Dengesi 114
EĞİTİMİN...
Milletler Çocuk Hakları Komitesi ÇHS Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme ÇOÇA Bilgi Üniversitesi Çocuk Çalışmaları Birimi DB Daire başkanlığı DKAB Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi DPT Devlet Planlama Teşkilatı DVİHE Demokratik Vatandaşlık ve...
Milletler Çocuk Hakları Komitesi ÇHS Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme ÇOÇA Bilgi Üniversitesi Çocuk Çalışmaları Birimi DB Daire başkanlığı DKAB Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi DPT Devlet Planlama Teşkilatı DVİHE Demokratik Vatandaşlık ve...
Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat Ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname (KHK 652)
(Resmi gazete, 2011-09-14)
Müdürlüğü.
ç) Din Öğretimi Genel Müdürlüğü.
d) Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
e) Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü.
f) Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü.
g) Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü.
ğ) Öğretmen...
/6/1986 tarihli ve 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanununa göre aday çırak, çırak, kalfa ve ustaların genel ve meslekî eğitimlerini sağlamak. (1) d) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak. (1) Din Öğretimi Genel Müdürlüğü MADDE 10 – (1) Din Öğretimi...
/6/1986 tarihli ve 3308 sayılı Meslekî Eğitim Kanununa göre aday çırak, çırak, kalfa ve ustaların genel ve meslekî eğitimlerini sağlamak. (1) d) Bakan tarafından verilen benzeri görevleri yapmak. (1) Din Öğretimi Genel Müdürlüğü MADDE 10 – (1) Din Öğretimi...
Türkiye İnsan Hakları Raporu (2011)
(MAZLUMDER, 2011)
Askeri Alanda Yaşanan İhlaller / 10
Cezaevlerinde Yaşanan Hak İhlalleri / 12
Basın Yayın Özgürlüğü / 12
Düşünce ve İfade Özgürlüğü / 17
Din ve Vicdan Özgürlüğü / 18
Eğitim Hakkı / 19
Örgütlenme, Toplantı ve Gösteri Yürüyüşü Hakkı / 20
Adil Yargılanma...
. Din ve vicdan özgürlüğü alanında yaşanan ihlaller ise, geçmiş yıllara nazaran azalma gösterse de bu alanda yaşanan haksızlıklar büyük bir orana karşılık gelmektedir. Kamusal alanda dini özgürlüklerin kısıtlanabileceği algısı bu yıl da kırılamamıştır...
. Din ve vicdan özgürlüğü alanında yaşanan ihlaller ise, geçmiş yıllara nazaran azalma gösterse de bu alanda yaşanan haksızlıklar büyük bir orana karşılık gelmektedir. Kamusal alanda dini özgürlüklerin kısıtlanabileceği algısı bu yıl da kırılamamıştır...