Search
Now showing items 1-10 of 13
AB ve Türkiye'de Kadınların Hakları ve Rolü
(2010-07-13)
kadınlara yönelik şiddet, ayrımcılık ve
tecritle mücadele edilmelidir.
2.3 Cinsiyet klişeleriyle mücadele etmek için eğitim ve öğretimin cinsiyetçi olmaması da şarttır.
Geleneksel olarak kadınlara atfedilen mesleklere daha fazla değer verilmelidir...
Türkiye bazında istatistikler bu sahadaki gelişmelerin takibi ve değerlendirilmesi için esastır. 3.1.4 Maddi kaynakların yetersiz oluşu, mali açıdan bağımlılık, eğitim seviyesinin düşük olması, inatla sürdürülen cinsiyet klişeleri ve istihdama erişim...
Türkiye bazında istatistikler bu sahadaki gelişmelerin takibi ve değerlendirilmesi için esastır. 3.1.4 Maddi kaynakların yetersiz oluşu, mali açıdan bağımlılık, eğitim seviyesinin düşük olması, inatla sürdürülen cinsiyet klişeleri ve istihdama erişim...
Turkey’s Sixth Report on its Compliance with the Convention on the Elimination of All Forms of Discrimination against Women
(CEDAW, 2010-06)
yönelik çalışmalar 19. yüzyılda
başlamıştır. Kız çocuklarına verilen eğitim kadınların o dönemde yazarlık,
öğretmenlik gibi meslekler edinmesini mümkün kılmış; ancak bu haklar diğer
temel sosyal haklarla desteklenmediğinden kadının toplumsal yaşamda...
yapılanmasını sağlamış, büyük bir toplumsal değişim gerçekleştirilmiştir. Atatürk devrimlerinden Türk kadınını doğrudan etkileyen konular arasında 1924 yılında ilki çıkarılan ve eğitimi tek sistem ve çatı altında toplayarak kadınlara erkeklerle eşit eğitim...
yapılanmasını sağlamış, büyük bir toplumsal değişim gerçekleştirilmiştir. Atatürk devrimlerinden Türk kadınını doğrudan etkileyen konular arasında 1924 yılında ilki çıkarılan ve eğitimi tek sistem ve çatı altında toplayarak kadınlara erkeklerle eşit eğitim...
Türkiye'de toplumsal cinsiyet eşitsizliği: sorunlar, öncelikler ve çözüm önerileri: "kadın-erkek eşitliğine doğru yürüyüş: eğitim, çalışma yaşamı ve siyaset" raporunun güncellemesi
(Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği, 2008-07)
Türkiye’nin kadın-erkek eşitliğini gerçekleştirme iradesini ve uygulamaya yönelik politikalarını tanımlamak, tartışmak ve var olan sorunları aşmak için öneriler getirmek amacıyla hazırlanan “Kadın-Erkek Eşitliğine Doğru Yürüyüş: Eğitim, Çalışma...
Pekin Deklarasyonu ve Eylem Planı
(Birleşmiş Milletler, 1995-09)
;
30. Eğitimde ve sağlık hizmetlerinde kadınlarla erkeklere eşit davranılmasını ve bunlara eşit ulaşmalarını
güvence altına almaya ve eğitim kadar kadının cinsel sağlığını ve üreme sağlığını artırmaya;
31. Kadınların ve kız çocuklarının insan...
bir araç olarak, kadınların, toprak, kredi, bilim ve teknoloji, mesleki eğitim, bilgi, iletişim ve pazarlar dahil ekonomik kaynaklara eşit ulaşmalarını sağlayacak ve uluslararası işbirliği yoluyla bu kaynaklara eşit ulaşmanın yararlarını kullanacak...
bir araç olarak, kadınların, toprak, kredi, bilim ve teknoloji, mesleki eğitim, bilgi, iletişim ve pazarlar dahil ekonomik kaynaklara eşit ulaşmalarını sağlayacak ve uluslararası işbirliği yoluyla bu kaynaklara eşit ulaşmanın yararlarını kullanacak...
PEKİN+5: Birleşmiş Milletler'de Kadının İnsan Hakları Ve Türkiye'nin Taahhütleri
(Kadının İnsan Hakları Projesi (KİHP) – NEW WAYS (Yeni Çözümler) Vakfı, 2011-12)
kapasite, gerekse donanım açısından yetersizdir. Kadınlar ve erkekler arasında eğitim ve
ekonomi alanlarındaki eşitsizlikleri gidermek için geliştirilen hükümet politikaları,
sorunlara çözüm bulmaktan uzaktır. Kadınlar eğitim hizmetinden eşit biçimde...
uluslararası işbirliği ve barış; siyasal katılım; eğitim; istihdam; sağlık ve beslenme; aile; nüfus; konut ve diğer toplumsal sorunlar (göçmen ve yaşlı kadınlar, fuhuş ve kadın ticareti, vb.) idi. Eylem Planı aracılığıyla BM’ye üye bütün devletlere, ilk kez...
uluslararası işbirliği ve barış; siyasal katılım; eğitim; istihdam; sağlık ve beslenme; aile; nüfus; konut ve diğer toplumsal sorunlar (göçmen ve yaşlı kadınlar, fuhuş ve kadın ticareti, vb.) idi. Eylem Planı aracılığıyla BM’ye üye bütün devletlere, ilk kez...
Türkiye'de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması (Özet Rapor 2014)
(Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Kadın Statüsü Genel Müdürlüğü, 2014-12)
/istismar ........................................................................................................................................... 16
Çocukluk döneminde cinsel istismar ............................................................................................................................................................ 16
Eğitim ve çalışmanın engellenmesi...
çok geniş bir yelpazede, tüm tarafların kapsamlı işbirliğinde kararlılıkla sürdürmektedir. Bu kapsamda öncelikli başlıklarımız olarak değerlendirebileceğimiz kadına yönelik şiddetle mücadelede yasal çalışmalar, eğitim ve farkındalık arttırma...
çok geniş bir yelpazede, tüm tarafların kapsamlı işbirliğinde kararlılıkla sürdürmektedir. Bu kapsamda öncelikli başlıklarımız olarak değerlendirebileceğimiz kadına yönelik şiddetle mücadelede yasal çalışmalar, eğitim ve farkındalık arttırma...
Ayrımcılık Yasağı Eğitim Rehberi
(İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2011-02)
AYRIMCILIK YASAĞI EĞİTİM REHBERİ
İdil Işıl Gül - Ulaş Karan
İdil Işıl Gül - Ulaş Karan
AYRIMCILIK YASAĞI EĞİTİM REHBERİ
Editörler: Gökçeçiçek Ayata - Burcu Yeşiladalı
‹stanbul Bilgi Üniversitesi Yay›nlar› 352
İnsan...
/ Faks: 0212 613 38 46 ‹stanbul Bilgi University Library Cataloging-in-Publication Data A catalog record for this book is available from the Istanbul Bilgi University Library Gül, İdil Işıl. Ayrımcılık yasağı eğitim rehberi / İdil Işıl Gül, Ulaş Karan...
/ Faks: 0212 613 38 46 ‹stanbul Bilgi University Library Cataloging-in-Publication Data A catalog record for this book is available from the Istanbul Bilgi University Library Gül, İdil Işıl. Ayrımcılık yasağı eğitim rehberi / İdil Işıl Gül, Ulaş Karan...
Birleşmiş Milletler Kadının Statüsü Komisyonu 61. Oturumu Gözlem Raporu
(Kadın ve Demokrasi Derneği (KADEM), 2016-03)
açılmıştır.
KSK öncelikli tema etrafında aşağıdaki yedi alanda hükümetlere ve paydaşlara yönelik
anlaşılmaya varılmış hususların kararını vermiştir. Buna göre;
Yasal çerçevenin güçlendirilmesi,
Eğitim, öğretim ve beceri gelişiminin güçlendirilmesi...
. IPV‟den korunmak için, birden çok sektör ile birlikte iş birliği yapılması (örneğin; eğitim, sağlık, hukuki); sağlık görevlilerini, hukuk yetkililerini, toplum liderleri, hükümet temsilcilerini şiddete karşı önlem alınmasında sürece dâhil edilmesi...
. IPV‟den korunmak için, birden çok sektör ile birlikte iş birliği yapılması (örneğin; eğitim, sağlık, hukuki); sağlık görevlilerini, hukuk yetkililerini, toplum liderleri, hükümet temsilcilerini şiddete karşı önlem alınmasında sürece dâhil edilmesi...
Kadın Hakları ve Ombudsmanlık
(Kamu Denetçiliği Kurumu Yayınları No: 25, 2017-06-19)
ediyorum. Zira şiddet konusu bir eğitim ve kültür meselesidir.
Son olarak Çalıştaya katılan ve katkı sunan herkese çok teşekkür ediyorum. Çalıştayın hazır-
lanmasında emeği geçen Kamu Denetçisi Sayın Celile Özlem Tunçak’a, Genel Sekreterimize,
Kurumsal...
.............................................................................................. 114 HABİBE ÖCAL, MEMUR-SEN Kadın Komisyonu Başkanı ......................................................................... 118 HANDAN KARATAŞ, Elbirliği Eğitim Kültür Yardımlaşma ve Kalkındırma Derneği Başkanı ................... 121 AVUKAT...
.............................................................................................. 114 HABİBE ÖCAL, MEMUR-SEN Kadın Komisyonu Başkanı ......................................................................... 118 HANDAN KARATAŞ, Elbirliği Eğitim Kültür Yardımlaşma ve Kalkındırma Derneği Başkanı ................... 121 AVUKAT...
Türkiye'de Kadına Yönelik Aile İçi Şiddet Araştırması
(Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, 2015)
.1.1.5. Eğitim düzeyine göre fiziksel ve cinsel şiddet .......................................................................... 91
5.1.2. Duygusal şiddet...
.................................................................................................................................................. 314 13.3.3.2. Hizmet içi eğitim: Şiddetle mücadele alanında çalışan meslek sahiplerinin eğitimi ........................................................................................................................................ 316 13...
.................................................................................................................................................. 314 13.3.3.2. Hizmet içi eğitim: Şiddetle mücadele alanında çalışan meslek sahiplerinin eğitimi ........................................................................................................................................ 316 13...