Search
Now showing items 1-10 of 10
CEDAW İkinci ve Üçüncü Birleştirilmiş Periyodik Türkiye Raporu
(CEDAW, 1993)
yönelik çalışmalar 19. yüzyılda
başlamıştır. Kız çocuklarına verilen eğitim kadınların o dönemde yazarlık,
öğretmenlik gibi meslekler edinmesini mümkün kılmış; ancak bu haklar diğer
temel sosyal haklarla desteklenmediğinden kadının toplumsal yaşamda...
yapılanmasını sağlamış, büyük bir toplumsal değişim gerçekleştirilmiştir. Atatürk devrimlerinden Türk kadınını doğrudan etkileyen konular arasında 1924 yılında ilki çıkarılan ve eğitimi tek sistem ve çatı altında toplayarak kadınlara erkeklerle eşit eğitim...
yapılanmasını sağlamış, büyük bir toplumsal değişim gerçekleştirilmiştir. Atatürk devrimlerinden Türk kadınını doğrudan etkileyen konular arasında 1924 yılında ilki çıkarılan ve eğitimi tek sistem ve çatı altında toplayarak kadınlara erkeklerle eşit eğitim...
Türkiye’de Din veya İnanç Temelinde Ayrımcılığın İzlenmesi Raporu (1 Ocak – 30 Haziran 2010)
(İstanbul Bilgi Üniversitesi İnsan Hakları Hukuku Uygulama ve Araştırma Merkezi, 2011-02)
ve Mazlumlar Ġçin DayanıĢma Derneği
MEB Milli Eğitim Bakanlığı
ÖSYM Öğrenci Seçme ve YerleĢtirme Merkezi
STÖ sivil toplum örgütü
TBMM Türkiye Büyük Millet Meclisi
TESEV Türkiye Ekonomik ve Sosyal Etüdler Vakfı
vb. ve benzeri
Sunu...
hedeflendi. Ocak 2010‟da biri STK ve sendika temsilcilerine, bir diğeri ise avukatlara yönelik “Ayrımcılık Yasağı Eğitim Semineri: Kavramlar, Hukuksal Temeller, Ġzleme ve Belgeleme” baĢlıklı üçer günlük iki eğitim semineri gerçekleĢtirildi. Bu seminerlerin...
hedeflendi. Ocak 2010‟da biri STK ve sendika temsilcilerine, bir diğeri ise avukatlara yönelik “Ayrımcılık Yasağı Eğitim Semineri: Kavramlar, Hukuksal Temeller, Ġzleme ve Belgeleme” baĢlıklı üçer günlük iki eğitim semineri gerçekleĢtirildi. Bu seminerlerin...
Türkiye’de İnanç Grupları: Sorunlar ve Taleplere Yönelik Yeni bir Çerçeve
(İstanbul Bilgi Üniversitesi, 2011-09)
, bu anlamda henüz
tamamlanmamıştır. Mülakatlarda din, vicdan ve inanç özgürlüğü çerçevesinde karşılaşılan
sorunlar, inanç uygulamaları/pratikleri, devlet ve toplumla ilişkiler, güvenlik, mali kaynaklar,
ayrımcılık, dini eğitim, din görevlisi...
); ve Kanun önünde eşitlik (Madde 10) ve Eğitim ve Öğretim Hakkı (Madde 42) gibi vatandaşlık hakları ve temel hak ve özgürlüklere ilişkin madde başlıkları altında gerçekleşecek tartışmalara katkıda bulunmak, bu tartışmalara veri sağlamak ve bu...
); ve Kanun önünde eşitlik (Madde 10) ve Eğitim ve Öğretim Hakkı (Madde 42) gibi vatandaşlık hakları ve temel hak ve özgürlüklere ilişkin madde başlıkları altında gerçekleşecek tartışmalara katkıda bulunmak, bu tartışmalara veri sağlamak ve bu...
Türkiye’de Dini Ayrımcılık Raporu
(MAZLUMDER, 2010)
SINIRLARI
A. KAPSAMI
a- Dilediği dine inanma
b- İnandığı gibi yaşama
c- Örgütlenme
d- Eğitim görme
AİHS’nin 9.madde metninden yukarıdaki kapsam anlaşılmakta-
dır.
Tarih, tek tip dine inanmak için vatandaşlarına baskı yapan zor-
balara tanıktır. Ama tüm...
diğer din mensubuna kendi gibi olma baskısı yapmamalıdır. 32 15.04.2003 tarihli Av.M.Halit ÇELİK – Mazlumder Eğitim seminer notları Türkiye’de Dini Ayrımcılık Raporu (2008) 29 Her din mensubu kendi arasında örgütlenebilmeli (“tek başına veya topluca...
diğer din mensubuna kendi gibi olma baskısı yapmamalıdır. 32 15.04.2003 tarihli Av.M.Halit ÇELİK – Mazlumder Eğitim seminer notları Türkiye’de Dini Ayrımcılık Raporu (2008) 29 Her din mensubu kendi arasında örgütlenebilmeli (“tek başına veya topluca...
BM Din veya Inanca Dayanan Her Türlü Hoşgörüsüzlüğün ve Ayrımcılığın Tasfiye Edilmesine Dair Bildiri
(Birleşmiş Milletler, 1981-11-25)
.
5. Madde
Çocuğun Hakları
1. çocukların anne ve babaları, eğer varsa vasileri kendi dinlerine veya inançlarına ve kendi
inançları doğrultusunda çocuklarının yetişmelerini istedikleri ahlak eğitime uygun bir tarzda aile içindeki
yaşamı...
düzenleme hakkına sahiptir. 2. Her çocuk, din veya inanç konularında anne ve babasının, ve varsa vasisinin dileğine uygun olan bir eğitime ulaşma hakkından yararlanır; çocuklar, kendi anne ve babasının veya vasisinin dileğine aykırı bir din veya inanç...
düzenleme hakkına sahiptir. 2. Her çocuk, din veya inanç konularında anne ve babasının, ve varsa vasisinin dileğine uygun olan bir eğitime ulaşma hakkından yararlanır; çocuklar, kendi anne ve babasının veya vasisinin dileğine aykırı bir din veya inanç...
HER TÜRLÜ IRK AYRIMCILIĞININ ORTADAN KALDIRILMASINA İLİŞKİN ULUSLARARASI SÖZLEŞMENİN ONAYLANMASININ UYGUN BULUNDUĞU HAKKINDA KANun
(Resmi gazete, 2002-04-03)
mücadele etmek kararlılığında olarak, Uluslararası Çalışma Örgütü tarafından 1958 yılında kabul edilen İstihdam ve Meslekî Ayrımcılığa İlişkin Sözleşme ile Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Teşkilâtı tarafından 1960 yılında kabul edilen Eğitimde...
Cinsel Yönelim veya Cinsiyet Kimliği Temelli Ayrımcılıkla Mücadele
(Avrupa Konseyi Yayıncılık, 2011)
bütün alanlarında
hukuken tanınmasını tam güvence altına almak için uygun önlemleri almalıdırlar.
Bununla birlikte üye devletler, yeri geldiğinde, eğitim ya da iş sertifikası gibi temel
belgelerdeki ilgili değişikliklerin ve uygun düşen tasdiklerin...
. Eğitim 31. Üye devletler, çocuğun yüksek yararını sonuna kadar dikkate alarak, eğitim hakkının etkili şekilde ve cinsel yönelim veya cinsiyet kimliği nedeniyle ayrımcılık yapılmaksızın kullanılabilmesini sağlamak için, eğitim personeline ve öğrencilere...
. Eğitim 31. Üye devletler, çocuğun yüksek yararını sonuna kadar dikkate alarak, eğitim hakkının etkili şekilde ve cinsel yönelim veya cinsiyet kimliği nedeniyle ayrımcılık yapılmaksızın kullanılabilmesini sağlamak için, eğitim personeline ve öğrencilere...
AVRUPA BİRLİĞİ İŞ HUKUKU’NDA CİNSİYET AYRIMCILIĞI
(DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ AVRUPA BİRLİĞİ ANABİLİM DALI AVRUPA ÇALIŞMALARI PROGRAMI, 2010)
..................................... 150
b. 76/207 sayılı İşe Alınma, Mesleki Eğitim ve İşte Yükselmede ve Çalışma
Koşullarında Kadın ve Erkekler Arasında Eşit Davranma İlkesinin
Uygulanmasına İlişkin Yönerge ve 76/207 sayılı Yönerge’yi değiştiren
2002/73 sayılı Yönerge...
............................................................................... 191 (3). Yönerge’nin Kapsamı .......................................................................... 192 (4).Yönerge’nin Kapsamı Dışındaki Alanlar.............................................. 193 (i). Medya, Reklam ve Eğitim...
............................................................................... 191 (3). Yönerge’nin Kapsamı .......................................................................... 192 (4).Yönerge’nin Kapsamı Dışındaki Alanlar.............................................. 193 (i). Medya, Reklam ve Eğitim...
Din veya İnanca Dayanan Her Türlü Hoşgörüsüzlüğün ve Ayrımcılığın Tasfiye Edilmesine Dair Bildiri
(Birleşmiş Milletler, 1981)
.
5. Madde
Çocuğun Hakları
1. çocukların anne ve babaları, eğer varsa vasileri kendi dinlerine veya inançlarına ve kendi
inançları doğrultusunda çocuklarının yetişmelerini istedikleri ahlak eğitime uygun bir tarzda aile içindeki
yaşamı...
düzenleme hakkına sahiptir. 2. Her çocuk, din veya inanç konularında anne ve babasının, ve varsa vasisinin dileğine uygun olan bir eğitime ulaşma hakkından yararlanır; çocuklar, kendi anne ve babasının veya vasisinin dileğine aykırı bir din veya inanç...
düzenleme hakkına sahiptir. 2. Her çocuk, din veya inanç konularında anne ve babasının, ve varsa vasisinin dileğine uygun olan bir eğitime ulaşma hakkından yararlanır; çocuklar, kendi anne ve babasının veya vasisinin dileğine aykırı bir din veya inanç...
Cinsel Yönelim ve Cinsiyet Kimliği Temelli İnsan Hakları İhlalleri İzleme Raporu (2012)
(SPoD HUKUK ve ADALETE ERİŞİM KİTAPLIĞI - 2, 2013-08)
Lezbiyen, gey, biseksüel ve trans bireyler için 2012 yılı da diğer yıllar gibi çeşitli hak ihlalleriyle geçti. 2012 yılında 11 nefret cinayeti gerçekleşti. 6 trans ve 5 gey nefret cinayeti sonucunda hayatını kaybetti. ...