Search
Now showing items 1-9 of 9
Türkiye’de Kadınlarda İnsan Hakları Farkındalığı ve Davranışları Araştırması
(KONDA, 2008-08)
.............................................................................................................. 5
2.1. Medeni Durum ve Hane Halkı ................................................................................................. 5
2.2. Eğitim ve eğitime devam edememe nedenleri...
............................................................................................... 28 9.3. Eğitime Göre Boyut Ortalamaları .......................................................................................... 28 9.4. Medeni Durumuna Göre Boyut Ortalamaları...
............................................................................................... 28 9.3. Eğitime Göre Boyut Ortalamaları .......................................................................................... 28 9.4. Medeni Durumuna Göre Boyut Ortalamaları...
Türkiye Aile Yapısı
(KONDA, 2012-01)
? .................................................................... 15
2.2.4. Eşlerin eğitim ve çalışma durumu ...................................................... 16
2.2.5. Aile ve akrabalarla ilişkiler .................................................................. 18
2.3. Dindar aileler...
ancak bir kişi çalışırken, yalnızca bir ailede eşlerden her ikisi de çalışmaktadır. Eşlerin her ikisinin de üniversite eğitimli olduğu aileler yalnızca yüzde 5, birisinin üniversite diğerinin lise eğitimli olduğu aileler de yüzde 5 oranındadır...
ancak bir kişi çalışırken, yalnızca bir ailede eşlerden her ikisi de çalışmaktadır. Eşlerin her ikisinin de üniversite eğitimli olduğu aileler yalnızca yüzde 5, birisinin üniversite diğerinin lise eğitimli olduğu aileler de yüzde 5 oranındadır...
Borusan Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Algı Değişim Raporu
(Konda Araştırma ve Danışmanlık, 2024)
dayalı mahalle ve köylerin nüfus büyüklükleri ve eğitim seviyeleri verileri ile 24 Haziran 2018 genel seçimlerinin mahalle ve köy sonuçları katmanlandırılarak hazırlanmıştır. Yerleşim yerleri önce kır/kent/metropol olarak ayrıştırılmış ve 12 bölge esas...
Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Raporu KONDA Hayat Tarzları 2018 Araştırması
(KONDA Araştırma ve Danışmanlık, 2019)
kullanımları, sokakta ne kadar güvensiz hissettikleri,
hayalleri, parayla ilişkileri, nelerle mutlu olup nelere öfkelendikleri, yolsuzluğa bakışları,
eğitim sisteminden beklentileri gibi konularda kadın veya erkek olmanın fark yaratıp
yaratmadığını ortaya...
Gündelik Yaşamda Din, Laiklik ve Türban Araştırması
(KONDA, 2007-09)
....................................................................................................1 1
b. Eğitime göre örtünme ...............................................................................................1 2
c. İşine Göre Örtünme...
.................................................................................................3 3 c. Eğitime Göre Dindarlık ..............................................................................................3 4 d. Gelire Göre Dindarlık...
.................................................................................................3 3 c. Eğitime Göre Dindarlık ..............................................................................................3 4 d. Gelire Göre Dindarlık...
KONDA Yaşlılık Raporu
(KONDA Araştırma ve Danışmanlık, 2020)
eğitim ve gelirlerinin daha düşük olduğunu, kamusal hayata
daha az temas ettiklerini ve bu tür kırılganlıkların toplumsal cinsiyetin yarattığı farkları daha
da belirgin hale getirdiğini gösteriyor. Diğer yandan sosyal medya kullanımının kısa sürede
hızla...
Türkiye’deki Ortalama İnsan Kim?
(KONDA, 2016-01)
İNSANI 18
kadınlar arasında bu oran yüzde 40’a düşüyor. Halbuki erkeklerin eğitim durumu
ekseninde verdikleri cevapları karşılaştırdığımız zaman benzer bir dalgalanma
görmüyoruz. Bu eğilim kendini en belirgin olarak...
dindarlar için yüzde 55’e, sofular için ise yüzde 60’a çıkıyor. Kendini Modern olarak tanımlayan, daha inançsız ve daha eğitimli olan kadınlar ortalama insanı erkek olarak tanımlamaya neden daha yatkınlar? Geleneksel ya da dindar olarak daha...
dindarlar için yüzde 55’e, sofular için ise yüzde 60’a çıkıyor. Kendini Modern olarak tanımlayan, daha inançsız ve daha eğitimli olan kadınlar ortalama insanı erkek olarak tanımlamaya neden daha yatkınlar? Geleneksel ya da dindar olarak daha...
Başını Örtme Ve Türban Araştırması
(KONDA, 2010-11)
oranı yüzde 35,8 iken 2007’de yüzde
30,6’ya 2010’da yüzde 28,8’e
düşmüştür.
Yaş yükseldikçe örtünme oranı artmaktadır fakat yaş küçüldükçe örtüsüne türban deme
eğilimi yükselmektedir. Eğitim ve gelir seviyesi yükseldikçe başını örtme tercihi...
azalmaktadır. Örtüsüne türban deme eğilimi hemen tüm eğitim ve gelir seviyeleri arasında dalgalanmakla beraber seviyeye bağlı bir azalma veya artma değil neredeyse benzer oranlar görülmektedir. Kırdan kente, kentten metropollere geçerken başını örtmeme...
azalmaktadır. Örtüsüne türban deme eğilimi hemen tüm eğitim ve gelir seviyeleri arasında dalgalanmakla beraber seviyeye bağlı bir azalma veya artma değil neredeyse benzer oranlar görülmektedir. Kırdan kente, kentten metropollere geçerken başını örtmeme...
Yoksulluk Nafakası Dosyası
(KONDA, 2020-03)
iştirak nafakalarının ancak yüzde 70'i kabul ediliyor. Erkeklerin yarısı bu
nafakaları ödemiyor. Yoksulluk nafakası taleplerinin ise ancak yarısı mahkemelerce kabul
görüyor. Halbuki kadınlar eğitim ve çalışma açılarından toplumsal konum olarak erkeklerin...
kendisine verilmeyen eşin çocuk ile kişisel ilişkisinin düzenlenmesinde, çocuğun özellikle sağlık, eğitim ve ahlâk bakımından yararları esas tutulur. Bu eş, çocuğun bakım ve eğitim giderlerine gücü oranında katılmak zorundadır. Hâkim, istem hâlinde irat...
kendisine verilmeyen eşin çocuk ile kişisel ilişkisinin düzenlenmesinde, çocuğun özellikle sağlık, eğitim ve ahlâk bakımından yararları esas tutulur. Bu eş, çocuğun bakım ve eğitim giderlerine gücü oranında katılmak zorundadır. Hâkim, istem hâlinde irat...