Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorERG
dc.date.accessioned2022-04-13T12:42:59Z
dc.date.available2022-04-13T12:42:59Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://localhost:6060/xmlui/handle/1/2002
dc.description.abstractLancaster Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Melis Cin, Özyeğin Üniversitesi Öğretim Üyesi Dr. Ali O. İlhan ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde araştırma görevlisi Ozancan Özdemir tarafından, Eğitim Reformu Girişimi ekibinden Kıdemli Politika Analisti Yeliz Düşkün ve Politika Analisti Özgenur Korlu’nun katkılarıyla yürütülen araştırma sonucunda yayımlanan raporda kız ve oğlan çocukların okuma becerileriyle ilişkili faktörler ile kız ve oğlan çocukların “yılmazlık”, “motivasyon”, “rekabetçilik” gibi alanlardaki durumları inceleniyor. Raporda Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından gerçekleştirilen ve 15 yaşındaki öğrencilerin okuma, matematik ve fen alanlarındaki bilişsel becerilerini değerlendiren Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2018 verileri analiz ediliyor. Bulguların toplumsal cinsiyet eşitliği perspektifiyle yorumlandığı raporda kızların ve oğlanların okuma becerileriyle ilişkili olan etmenler ele alınıyor, bu kapsamda öğrenci ve öğretmen davranış ve tutumlarıyla okul süreçlerine de yer veriliyor ve okumada düşük yeterlik gösteren öğrencilerin nasıl desteklenebileceklerine dair öneriler getiriliyor. Raporda, kızlar ve oğlanlar arasındaki farkları değerlendirmek için toplumsal cinsiyet eşitliği bakış açısının önemli olduğunun altı çiziliyor.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherAydın Doğan Vakfı & Eğitim Reformu Girişimi (ERG)en_US
dc.titleOkuma Becerilerinin Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Değerlendirilmesi: PISA 2018 Verileriyle Bir Analizen_US
dc.typeSivil Kuruluş Raporuen_US


Bu öğenin dosyaları

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster