Öğrenciler Ve Eğitime Erişim Arka Plan Raporu
View/ Open
Author
Eğitim Reformu Girişimi (ERG)
Taşkın Alp, Yasemin
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Bu raporda çocukların eğitime erişimi konusu, eğitime kimin ne şekilde eriştiği ve nasıl bir eğitime
erişebildiği yaklaşımı doğrultusunda ele alınacaktır. Farklı özelliklere sahip çocukların ve
dezavantajlı/kırılgan grupların eğitime eşit bir şekilde erişebilmesi bakış açısı göz önünde
bulundurulacaktır. Bu yüzden öncelikle Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve eğitime erişim
konusunun nasıl bağdaştığı anlatılacaktır. Ardından, okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretimde eğitime
katılım oranları sunulacaktır. Daha sonra bazı kırılgan grupların eğitime erişimi irdelenecektir.
Sosyoekonomik eşitsizlikler bağlamında eğitime erişim, eğitimde özel öğretimin payı ve özel öğretime
teşvik politikasıyla bir arada değerlendirilecektir. Olağanüstü şartlarda eğitime erişim konusuna
değinilecektir. Son olarak, eşitsizlikleri önleme perspektifiyle eğitime erişimi artırmayı amaçlayan
mevcut politikalar tartışılacaktır